به گزارش هنرآنلاین، همزمان با ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه؛ فاطمه معتمدآریا جایزه منشور طلائی کوروش را به بخشی که در موزه سینمای ایران به او اختصاص دارد، اضافه کرد.

او این جایزه را به پاس چهار دهه فعالیت مستمر و تاثیرگذار در سینما از جشنواره فیلم های ایرانی در زوریخ سوئیس دریافت کرده بود.

معتمدآریا با تبریک روز جهانی موزه درباره دلایل این تصمیمش گفت: جایزه منشور طلایی کورش کبیر را به موزه سینمای ایران اهدا می‌کنم چرا که می‌دانم در کنار مجموعه‌ای بسیار با ارزش از تاریخ سینمای ایران بخوبی حفظ و نگهداری می‌شود و در دسترس علاقمندان به سینمای ایران قرار می‌گیرد.  

در بخش مربوط به فاطمه معتمدآریا در موزه سینما گنجینه‌ای ارزشمند از آثار و جوایزی همچون جایزه آمریکاز ( America's)  از جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال برای فیلم "اینجا بدون من"، جایزه هنری لانگ لوا (Langloa) به خاطر تلاش در راستای ارتقا حرفه سینما و حفظ ارزش‌های فرهنگی حرفه بازیگری و تعهد و حفظ حرمت روح سینما، جایزه بنیاد آیلکس (ILEX) برای برتری در سینمای ایران، چهار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر و جوایز بسیار دیگر از جشنواره های داخلی و خارجی وجود دارد.