سرویس تجسمی هنرآنلاین: استرالیا به آرامی در حال از سرگیری زندگی عادی و افتتاح فعالیت‌های هنری است. گالری tw fineart از روز 15 ماه می (26 اردیبهشت) نخستین برنامه پس از پایان قرنطینه را به نمایشگاهی از آثار هنرمند ایرانی، حبیب فرج‌آبادی اختصاص داد. البته این نمایشگاه به صورت آنلاین افتتاح شد، به این امید که پس از مدتی گالری بتواند درهای خود را باز کرده و به روند معمول خود برگردد. البته در این مدت امکان بازدید خصوصی با قرار قبلی از گالری و آثار به نمایش درآمده فراهم است.

سال گذشته حبیب فرج‌آبادی به‌عنوان یکی از هنرمندان مجسمه‌ساز منتخب جهان شناخته شد و آثاری از او در کتاب "۱۰۰ مجسمه‌ساز فردا" به چاپ رسید. این کتاب که توسط کورت بیرس گردآوری شده است، با فراخوانی جهانی شکل‌گرفته و برگزیدگان مجسمه‌سازی جهان را معرفی می‌کند. این کتاب شامل یک بررسی متنوع و الهام‌بخش از استعدادهای در حال ظهور و ناشناخته است که در زمینه مجسمه‌سازی کار می‌کنند. این انتخاب یک اقدام مهم برای شناسایی 100 مجسمه‌ساز جدید و فعال است و توسط یک هیئت ممتاز و آگاه از داوران بین‌المللی انجام شده است.

فرج‌آبادی پیش از این در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره آثار خود گفته بود: مسئله اصلی برای من در این سال‌ها نقاشی انتزاعی و به‌طورکلی مبحث انتزاع بوده است. از حدود ۱۲ سال پیش این رویکرد را داشتم و اگرچه تغییراتی در این پروسه به وجود آمد اما در نهایت کاری که می‌کنم به شکل مستقیم درگیر واقعیت نیست و آثاری بی‌شکل به وجود می‌آورم. در این سال‌ها جدا از طراحی و نقاشی به کار مجسمه و چاپ هم ‌پرداختم و به نظرم خط سیری که در این آثار دنبال می‌شود یکسان است. کارها جدا از هم نیستند، اگرچه در فرم و متریال تفاوت‌های کمی وجود دارد.

فرج‌آبادی همچنین اظهار داشت: مؤلفه اصلی مجموعه کارهایی که در دو سال اخیر انجام دادم، خط است که به وضوح در همه تابلوها دیده می‌شود. نکته قابل‌توجه دیگر در این آثار نوع اجرای آن‌هاست که بخشی توسط چاپ دستی و بخشی با شیوه مرسوم رنگ گذاری شکل گرفته است. ابتدا بر روی بوم چاپ را انجام می‌دهم و پس‌از آن رنگ را اضافه می‌کنم. در این سال‌ها حضور چاپ در نقاشی و طراحی برای من مقوله مهمی بوده است و معمولاً چاپ مونوپرینت با شیوه‌های شخصی‌تر و در ابعاد بزرگ انجام می‌دهم.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه آنلاین می‌توانند به سایت www.twfineart.com مراجعه کنند.