سرویس موسیقی هنرآنلاین: هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت این روزهای خود، گفت: در حال حاضر جز مرور چیزهایی که گردآوری کرده‌ام و تدوین برخی از نوشته‌هایی که نیمه کار مانده بودند، کار دیگری ندارم. در این شرایط که نه بودجه‌ای داریم و نه می‌توانیم از خانه بیرون برویم، کار دیگری از دست ما برنمی‌آید و فقط مجبور هستیم در خانه بمانیم.

این پژوهشگر موسیقی نواحی درباره پژوهش‌های اخیر خود در حوزه موسیقی نواحی و آیینی اظهار کرد: کتابی را در رابطه با سحرخوانی در استان گلستان کار کرده‌ام که الآن حدود چهار سال است در انتظار بودجه مانده است و نمی‌توانم آن را چاپ و روانه بازار کنم.

وی درباره فعالیت‌های دیگر خود بیان کرد: در مورد موسیقی‌های شادی ماه رمضان هم کاری انجام داده‌ام که آن هم نصفه‌کاره باقی مانده است، چرا که در حال حاضر نمی‌توانم سفر کنم و بودجه‌ای هم نیست تا آن را به پایان برسانم.

جاوید در پاسخ به این سؤال که چرا موسیقی رمضان جدی گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: چون مردم به موسیقی‌های پاپ و جز اهمیت بیشتری می‌دهند و در این سال‌های اخیر دیده‌ایم که به موسیقی‌های سنتی چندان توجه نمی‌شود. چاره این است که مردم به هنر خودی روی بیاورند ولی متأسفانه نمی‌دانم چرا از این اتفاق گریزان هستند.