به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام این خبر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری انجمن شعر اهواز به منظور پاسداشت شهدای سلامت و قدردانی از زحمات مجاهدانه جامعه درمانی کشور، با هدف به تصویر کشیدن این زحمات جشنواره شعر منادیان سلامت را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی در سراسر کشور در مبارزه با ویروس کرونا، افزود: این روزها کادر درمانی در بیمارستان‌های سراسر کشور در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

جمشیدی ادامه داد: سفیدپوشانی که بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند و هر روز نمایی از فداکاری و ایثار خود را در عرصه خدمت به کشور و نجات جان هم‌وطنانشان عیان می‌کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به بخش‌ها و موضوعات جشنواره شعر منادیان سلامت،اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش شعر کلاسیک و آزاد و با موضوعاتی از قبیل، شهدای سلامت، ایثار و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور، ترویج فرهنگ در خانه ماندن و مشارکت جمعی در راستای مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

وی به نحوه شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال سه اثر در هر بخش کلاسیک و آزاد به ایمیل جشنواره به نشانی monadian.salamat.khoz@gmail.com در این جشنواره شرکت کنند.

جمشیدی ادامه داد: آثار باید در محیط word و با قلم نازنین ۱۴ تایپ شود و به همراه مشخصات فرد، تلفن همراه و نشانی ارسال شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مهلت ارسال آثار به جشنواره را 10 تیر 1399 عنوان کرد و افزود: دبیرخانه جشنواره به نشانی اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، واحد امور ادبی و تلفن ۹۵- ۳۳۳۳۳۰۹۴(۰۶۱) داخلی 176 آماده پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان است.

وی با بیان اینکه جوایز جشنواره در دو بخش کلاسیک و آزاد اهدا می‌شود، تصریح کرد: در هر بخش به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۷ میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا می‌شود.