سرویس موسیقی هنرآنلاین: حسین علیشاپور خواننده موسیقی ایرانی درباره تأثیرات ویروس کرونا بر روی فعالیت‌های موسیقی به هنرآنلاین، گفت: همان‌طور که می‌دانید کرونا روی برگزار نشدن کنسرت‌ها تأثیر مستقیم گذاشته است. ما در اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال برنامه چند کنسرت داشتیم که همگی آن‌ها به خاطر شیوع این ویروس لغو شدند. به هر حال ما هم مثل سایر مشاغل تحت تأثیر منفی این اتفاق قرار گرفتیم. تنها کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم این بود که آموزش آنلاین را در دستور کار قرار بدهیم.

وی در رابطه با کیفیت آموزش‌ آنلاین موسیقی گفت: طبیعتاً آموزش حضوری بازدهی بیشتری دارد ولی آموزش آنلاین هم مضر نیست. خودم زمانی این برداشت را داشتم که آموزش آنلاین نمی‌تواند تأثیرگذار باشد ولی آدم تا زمانی که وارد کار نشود و برای آن سرفصل تعین نکند درست نیست در مورد آن چیزی بگوید. آموزش آنلاین کاری است که در سراسر دنیا انجام می‌شود و آن‌ها هم بسته‌های آموزشی آنلاین دارند. به هر حال ادامه‌دار شدن جریان زندگی که بخشی از آن آموزش است بهتر از توقف زندگی است.

این خواننده درباره تولید آثار جدید بیان کرد: چند کار هست که همین‌طور متوقف مانده و باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. ما سال گذشته با خانم نوشین پارسا یک پروژه داشتیم که قرار بود اسفندماه تمام شود ولی این اتفاق نیفتاد. چند کار دیگر هم هست که همین‌طور نیمه‌کاره باقی مانده است.

علیشاپور افزود: زندگی یک جریان ادامه‌دار است. کرونا هم اوایل یک ترسی در جامعه به وجود آورد و مردم آن را نمی‌شناختند ولی الآن مردم کمتر می‌ترسند. البته اگر کمتر ترسیدن موجب شود که بیماری دوباره اوج بگیرد، بد است.

وی در پایان در رابطه با کنسرت‌های آنلاین گفت: کنسرت آنلاین کار خوبی است ولی حس کنسرت با حضور تماشاگر را به هنرمند نمی‌دهد. من مخالف این نوع کنسرت نیستم، منتها خودم هنوز نتوانسته‌ام با آن کنار بیایم. حتی این مسئله را هم اوایل با کلاس آنلاین داشتم و دیرتر راضی شدم که کلاس آنلاین برگزار کنم.