به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی؛ احمد نادعلیان گفت: طی توافقنامه‌ای که با اداره کل هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر امضا شده است، قرار است در پنج استان کشور کارگاه‌های هنر محیطی با رویکرد هنرهای جدید برگزار کنیم.

نادعلیان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی ما تصمیم گرفتیم به جای جشنواره حضوری، کارگاه مجازی هنر معاصر برگزار کنیم. برای این کارگاه هنرمندان منتخب به تبادل تصویر متن و فایل صوتی یا ویدئویی می‌پردازند. پس از آشنایی جمع با کارهای یکدیگر مرحله به مرحله چگونگی شکل‌گیری یک اثر فردی یا جمعی آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای برپایی اینچنین کارگاهی فراگیر بودن آن است. با روش پیشین، تنها اعضای حاضر در این پروژه توانایی ارتباط با آثار یکدیگر و تبادل نظر داشتند و در نهایت نتیجه به علاقمندان و جامعه هنری اعلام می‌شد ولی اکنون تمامی کاربران و علاقمندان می‌توانند از طریق فضاهای مجازی مرتبط شاهد فرآیند تولید آثار باشند. همانطور که مقرر کردیم تمامی شرکت‌کنندگان در این مستر کلاس که متعاقبا اسامی آنها اعلام خواهد شد از نحوه اجرای اثر هنری‌شان فیلم ویدئویی منتشر خواهند کرد .

نادعلیان در پایان گفت: پیش از این شصت و یک دوره جشنواره هنرهای محیطی برگزار کرده‌ایم که دوره شصتم همزمان با بیست و ششمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در شهریور سال گذشته در ایلام و شصت و یکمین دوره نیز در آذرماه در شهر یزد همزمان با اولین همایش ملی شیوه‌های ارائه در هنرهای جدید برگزار شدند. این دوره نیز با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و با توجه به شرایط پیش آمده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.