به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، فراخوان حضور دانشجویان فعال تئاتر دانشگاهی برای حضور در این دوره از جشنواره در قالب یک مقدمه کوتاه توسط دبیر این دوره و توضیح مشروح پیرامون بخش‌های مختلف در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه در سایت اختصاصی جشنواره تئاتر دانشگاهی منتشر شد.

دبیرخانه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با مرور روند برگزاری و ماهیت ادوار مختلف این جشنواره؛ تلاش کرده تا نکات مثبت آن ها را تجمیع کند. پیگیری مطالبات دانشجویان در احیا مجمع کانون های تئاتر دانشگاهی و اجرای عموم آثار برگزیده از اهداف اصلی جشنواره است.

همچنین امر آموزش و پژوهش با محوریت "مسئولیت اجتماعی" و همکاری و تعامل دوچندان با انجمن های علمی نمایش، کانون‌های تئاتر دانشگاهی و همه دانشجویان و اساتید عرصه تئاتر دانشگاهی از اولویت‌های اصلی دوره بیست و سوم به شمار می‌آید.

در فراخوان منتشر شده، ضمن ارائه توضیحاتی توسط مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، شرایط شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره نیز اعلام شده است.

شایان ذکر است، بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در بخش‌های مختلف الف: مناطق "تئاتر صحنه" و ب: سراسری و بین‌المللی "تئاتر صحنه"، "تجربه‌های اجرا"، "نمایشنامه‌نویسی (جایزه استاد اکبررادی)، "پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)"، "ترجمه"، "رادیو تاتر"، "ماکت صحنه، عکس، پوستر"، و در بخش غیررقابتی "کارگاه ها و درس گفتارها"، "اساتید"، "بین الملل"، "جشنواره جشنواره‌ها" و "پایان‌نامه‌های برگزیده" ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از شرایط و دریافت فرم شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت اختصاصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی به آدرس اینترنتی www.iiutf.ir مراجعه کنند.