سرویس تجسمی هنرآنلاین: اتاق مشاهده فریز نیویورک (Frieze Viewing Room) با هدف کشف و جمع‌آوری هنر از گالری‌های برتر جهان، 8 تا 15 می 2020 برپاست. اتاق مشاهده یک طرح دیجیتال جدید است که در فریز نیویورک راه‌اندازی شده است. در این رویداد بیش از 200 گالری از سراسر جهان آثار هنرمندان شناخته شده و نوظهور را در فضای یک گالری مجازی به نمایش می‌گذارند.

از ایران نیز گالری دستان با نمایشی انفرادی از آثار ایمان راد با عنوان "در شیرین‌ترین ، غمناک‌ترین موقعیت او" در این رویداد حضور دارد. آثار به نمایش درآمده از ایمان راد شامل دو بخش اصلی است. یک مجموعه از نقاشی‌های اکریلیک بر روی بوم‌های بزرگ و دیگری گزیده‌ای از نقاشی‌های پشت شیشه، که هر دو برای اولین بار ارائه شده‌اند.

ایمان راد متولد ۱۳۵۸ در مشهد است و از دوران دانشجویی در تهران با نشریات دانشجویی گوناگون همکاری و جوایز متعددی را از جشنواره‌های دانشجویی دریافت کرد. او تحصیلات خود را در زمینه نقاشی و چاپ در دانشگاه ییل آمریکا ادامه داد. دریافت جایزه اول سه‌سالانه پوستر ترناوا اسلواکی۱۳۸۸، جایزه ویژه انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از نهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر تهران در سال ۱۳۸۶، تندیس ویژه از پنجمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران در سال ۱۳۸۰ و... از جمله موفقیت‌های او محسوب می‌شود. راد نمایشگاه‌های بسیاری از آثارش در داخل و خارج از کشور برپا کرده ‌است و آثار هنری او در مکان‌های هنری مانند موزه هنرهای معاصر دیترویت (MOCAD) ، مرکز فرهنگی La Moneda  شیلی و... به نمایش درآمده و توسط بسیاری از مجموعه‌های مشهور مانند موزه بریتانیا ، موزه هنر کانتی لس‌آنجلس (LACMA) و... نگهداری می‌شود.

ایمان راد در آثار خود از رسانه‌های مختلف از جمله نقاشی، گلدوزی، گرافیک و... استفاده می‌کند. در این آثار متنوع، او بر تأثیرات نقاشی مینیاتور، نسخه‌های خطی فارسی، هنر عامیانه، معماری اسلامی و فرهنگ تصویری اینترنتی تأکید می‌کند. او این منابع محلی را با موضوعات معاصر ترکیب می‌کند تا چیدمان‌های نقاشی دیواری گونه خود را به وجود آورد. به طور سنتی عناصر تزئینی مانند پرندگان، میوه‌ها و گل‌ها وارد این آثار شده و به صورت غیرطبیعی ظاهر می‌شوند. این المان‌ها با رویدادهای اجتماعی و لحظات تاریخی درهم‌آمیخته می‌شوند و به شکلی عجیب و غریب در معرض دید بیننده قرار می‌گیرند.