سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طی روزهای اخیر اطلاعیه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر "فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا " منتشر شده است.

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت به‌عنوان مسئول مقابله و مهار این بحران از همان روزهای نخست در چند جبهه و بخش‌های مختلف برای مهار این پاندمی در تلاش بوده است. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر در این بحران است و وزرای کابینه و معاونان رئیس جمهور در دو ماه گذشته موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه شدند.

بر این اساس، دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای، فراخوان دریافت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا را اعلام کرد.

"مد و لباس" نیز در میان رسته‌های هنری مندرج در فراخوان ثبت اطلاعات صاحبان کسب و کارهای فرهنگ، هنر و رسانه متضرر از کرونا قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، رعایت موارد زیر برای ثبت نام متقاضیان ضروری بوده و راهنمای ثبت نام صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا به شیوه زیر است:

-  ثبت‌ نام با درج کد ملی و شماره تلفن همراه اختصاصی متقاضی امکان‌پذیر است.

- بعد از ثبت نام فرم اطلاعات اشخاص حقیقی و واحد کسب و کار را بر اساس رسته فعالیت و رشته فعالیت باید تکمیل نمایید

- افراد حقیقی که به‌صورت خویش‌فرما و یا برای مراکز فرهنگی، هنری و رسانه ‌ای بدون قرارداد استخدامی پیش از شیوع بیماری کرونا فعالیت داشتند با انتخاب گزینه اشخاص حقیقی بعد از ثبت نام و ورود به سامانه، فرم مخصوص اشخاص حقیقی را تکمیل کنند.

- مدیران کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ‌ای دارای صاحب امتیاز حقیقی یا حقوقی، با انتخاب گزینه واحد کسب و کار فرم مخصوص اشخاص حقوقی را تکمیل کنند.

- اطلاعات لازم درباره رسته کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ‌ای در فراخوان "ثبت نام صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه ‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای جبران خسارت کرونا" آمده است.

- اطلاعاتی که درج‌شان در فرم ثبت‌نام الزامی است با علامت * مشخص شده‌اند.

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان:

مراجعه به سامانه و ثبت کد ملی و شماره همراه که متعلق به همان کد ملی است.

دریافت نام کاربری با نام شماره همراه متقاضی و رمز عبور اختصاصی از سامانه

ورود  به سامانه با نام کاربری و کلمه رمز عبور

تکمیل فرم اشخاص حقیقی و یا حقوقی بر مبنای نوع فعالیت که در سامانه ارائه شده است.

فعالان باید برای ورود به سامانه بر روی لینک https://corona.samandehi.ir/homepage.aspx کلیک کنند و در صورت ابهام برای ادامه روند ثبت نام با شماره دفتر اقتصاد فرهنگ وزارتخانه 33116562 تماس بگیرند.