به گزارش هنرآنلاین، علی داوطلب هدف از برگزاری این مسابقه را رفع چالش‌های موجود در مسیر تولید و به کارگیری سکونت‌گاه‌های موقت به ویژه در شرایط بحرانی اعلام کرد و افزود: شرکت در این مسابقه رایگان است و تیم‌های اول تا سوم به ترتیب جوایز ۱۲۰، ۸۰ و ۵۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به صرف هزینه و زمان زیاد برای ساخت و حمل کانکس‌های فلزی که در مواقع بحرانی برای اسکان‌های موقت استفاده می‌شود تصریح کرد: سکونت‌گاه‌های ماژولار یکی از گروه‌های اصلی مسکن‌های موقت هستند که با توجه به ساخت قطعات تفکیکی آن‌ها در کارخانه قابلیت نصب و مونتاژ آسان در محل مورد نظر را دارند و سرپناهی مطمئن برای حادثه‌دیدگان محسوب می‌شوند.

داوطلب خاطرنشان کرد: این مسابقه در ۲ مرحله برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در چارچوبی که از سوی دبیرخانه مسابقه در سایت ichallenge.ir مشخص شده است ثبت کنند.

عضو کمیته فنی مسابقات تشریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت طرح‌ها، ارزیابی‌ها توسط کمیته فنی آغاز می‌شود و حداکثر ۲۰ طرح به مرحله دوم راه می‌یابند. در این مرحله، به طرح برتر، مطابق با ملاحظات فنی بیان شده، جایزه ۳۰ میلیون ریالی اهدا می‌شود. علاوه بر این ده طرح برگزیده دیگر جوایز ۵ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مرحله دوم از زمان دریافت طرح آزمون سه هفته فرصت دارند تا مستندات درخواستی را برای دبیرخانه مسابقه ارسال کنند که در پایان سه شرکت‌کننده به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و تقدیر می‌شوند. ضمن اینکه برگزیدگان می‌توانند برای تجاری‌سازی طرح خود با حامیان مسابقه وارد مذاکره شوند.

مسابقه طراحی سکونت‌گاه‌های ماژولار نانوپلیمری برای اسکان موقت شهروندان از سوی شرکت صنایع نانوتک آینده (صنتا) و با همکاری نهاد آی چلنج (چالش‌های فناوری و نوآوری ایران) و همچنین با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ستاد توسعه فناوری ‌نانو، شهرداری منطقه ۱۹ تهران و انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان برگزار می‌شود.