به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی "باغ رمضان"، شب گذشته علیرضا شجاع‌نوری بازیگر سینما مهمان برنامه "باغ رمضان" بود و در ابتدا درباره نهادینه شدن او در نقش‌های تاریخی و مذهبی گفت: بیشتر قسمت است، ضمن این که مدیر برنامه‌ای دارم که از او خواسته‌ام فیلمنامه‌هایی را که به من پیشنهاد می‌شود بخواند و اگر به من نزدیک است آن‌ها را پیشنهاد کند. البته خیلی خوشحالم اتفاق می‌افتد.

شجاع‌نوری درباره پدر و مادر خود گفت: مرحوم پدرم دکتر رضا شجاع‌نوری بودند، ما در شیراز زندگی می‌کردیم. پدرم خیلی شهره بودند که دستشان شفا است حتی من یک بار بیماری را دیدم که نسخه پدرم را به آب زده و خورده بود.

وی ادامه داد: دلیل آن را از پدرم سؤال کردم، پدرم گفتند در اولین سفری که به مکه رفتم از خداوند شفای مریض‌هایم را خواستم. به همین خاطر هیچ املاک و ثروتی نداشتند بلکه ثروت پدرم، خوش‌نامی بود.

بازیگر "فیلم واقعه" عنوان کرد: هیچ‌وقت به مریضی نه نمی‌گفتند و به جاهای مختلفی برای درمان مریض‌ها می‌رفتند، همیشه دغدغه سلامتی مریض‌ها را داشتند. الحمدالله مادرم در قید حیات هستند، مرحوم آیت‌الله عبدالحسین حائری شیرازی پدربزرگم بودند. با وجود این که در زمان کودکی کشف حجاب شد، مادرم تعریف می‌کند که از پشت‌بام‌ها برای درس خواندن فرار می‌کردند. البته ادبیات مادرم خوب است.

علیرضا شجاع‌نوری درباره دعای پدربزرگش تشریح کرد: چند وقت پیش با یک دوستی دیدار داشتم که اولین بار او را دیدم، آدم اهل دلی هستند و زمانی که من را دید گفت: پدربزرگی داشتید که برای شما دعا کرده و هر چه دارید از آن دعاست.

وی افزود: از دایی خودم این موضوع را پرسیدم؛ او گفت: بله همین‌طور است پدربزرگ دعا کردند که ذریه‌اش سعادتمند باشد.

شجاع‌نوری درباره سریال سلمان فارسی توضیح داد: درباره این سریال سؤال زیاد دارم و تا جواب‌هایم را نگیرم نمی‌توانم به سؤالی جواب بدهم. تولید سریال "سلمان فارسی" چند ماهی است که شروع شده، اما این روزها به دلیل کرونا تصویربرداری آن با وقفه ایجاد شده است. دوستان در حال تدارکات کارهای فنی پشت صحنه و آماده‌سازی هستند تا بعد از پایان قرنطینه کار از سر گرفته شود.

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که اگر امکانش را داشت در شرایط امروز چگونه حال دل مردم را خوب می‌کرد، گفت: همه آسمان، زمین و کهکشان‌ها خلق شدند که حال دل من خوب شود، من هم مأموریت دارم که حال دل شما را خوب کنم و برعکس. اگر در این جهت حرکت کنیم و هر کسی به‌اندازه دستی حرکت دهد این کشتی جلو می‌رود.

در بخش دیگری از برنامه شجاع‌نوری با دیدن تصاویر هنرمندان و نزدیکان خود نظر خود را بیان کرد و با دیدن عکس فریبرز عرب‌نیا گفت: فرصت ازدست‌رفته چون به من پیشنهاد شد که مختار را بازی کنم اما من در حال تولید دو فیلم بودم.

"باغ رمضان" با اجرای حجت‌الاسلام زائری، محمدرضا حسینیان و مبینا نصیری هر شب ساعت 24 تا 1:30 از طریق نرم‌افزار روبیکا پخش می‌شود.