به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام این خبر گفت: این طرح از 20 اردیبهشت‌ماه همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) تا 30 اردیبهشت در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور و استان خوزستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به کتابفروشی‌های عضو طرح افزود: در سیزدهمین دوره طرح‌های حمایتی با یارانه 20 درصدی، از اهواز کتاب‌فروشی شرق، محام، رشد (شعبه مرکزی) اهواز، رشد (شعبه زیتون)، آرمات، جعفری (شعبه زیتون)، اسوه، شهر کتاب اهواز، شهر کتاب کیهان، رسانه بیداری و پاتوق کتاب شرکت کردند.

جمشیدی گفت: از شهرستان‌های استان نیز از دزفول کتاب‌فروشی رشد، کتاب معراج، وارثین و از شوشتر کتابفروشی کتاب رشد، از آبادان نیز شهر کتاب آبادان، دارالکتب سعید و الفبا حضور دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کرده و سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰۰۰۰۰ ریال است. اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب ۹۹» به تفکیک هر استان روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که بیماری کرونا آسیب جدی را به چرخه صنعت نشر از تولید تا توزیع به ویژه کتابفروشی‌ها وارد کرد، گفت: در ایام کرونا کسب و کار کتاب‌فروشی‌ها با کساد مواجه شد ولی با درایت کتابفروشی‌ها توانستند از طریق پیک، سایت و فضای مجازی تا اندازه‌ای این خلاء را جبران کنند اما برگزاری طرح بهارانه کتاب فرصت مثبتی برای این قشر ایجاد می‌کند.

جمشیدی اضافه کرد: به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود. همچنین مدیریت پروتکل‌های بهداشتی در زمان اجرای طرح بر عهده واحدهای صنفی، شهروندان و خریداران کتاب خواهد بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری طرح بهارانه کتاب 99، امیدواریم فصل جدیدی در رونق اقتصادی صنف کتابفروشان پدید آورد.