به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی در دومین جلسه ستاد اجرایی بنیاد ملی مد و لباس بعد از بررسی طرح‌های پیشنهادی مسئولان بخش‌های مختلف، عنوان کرد: فراخوان دعوت از تولیدکنندگان برای مناقصه حق امتیاز عرضه مدل‌های برتر جشنواره‌های فجر تا نیمه شهریور ماه اعلام شده و انتخاب‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا طرح پیشنهادی "پرنیا" مبنی بر ارائه لباس اجتماع ویژه دانشجویان بر اساس یک ژورنال دانشجویی را از اول مهر ماه در هشت دانشگاه تهران و پنج دانشگاه سراسر کشور برگزار کنیم.

شاه‌آّبادی تصریح کرد: بر اساس این طرح دانشجویانی که علاقه‌مند هستند از پوشش‌های جدید و جذاب بنیاد ملی لباس استفاده کنند، می‌توانند در یک فضای ویژه دانشجویی با قیمت مناسب اقدام به تهیه این مدل‌ها کنند.

معاون امور هنری وزیر ارشاد متذکر شد: طرح "پرنیا" در واقع مدل کوچک شده غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن با تاکید بر ارائه لباس اجتماع ویژه دانشجویان است.

به گفته وی، با استفاده از تجربه جشنواره فجر، پوشش مناسب فصل بهار سال آینده نیز به صورت یک نمایشگاه تخصصی در آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

شاه‌آبادی توضیح داد: بعد از برگزاری این نمایشگاه اتحادیه اصناف و پوشاک طی سه ماه آخر سال اقدامات لازم برای روند تولید مدل‌های منتخب و ارائه آنها در بازار فروش محصولات فصل بهار انجام خواهند داد.

وی همچنین نحوه حضور ایران در نمایشگاه مد و لباس اسلامی در ترکیه را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در این نمایشگاه از چادر در کنار دیگر پوشش‌های اسلامی ایرانی به عنوان نماد حجاب زنان مسلمان ایرانی بهره خواهیم برد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در پایان این جلسه از نزدیک در جریان روند تجاری سازی مدل‌های برتر جشنواره فجر قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریعتر این مدل‌ها در دسترس عموم قرار بگیرند.

انتهای پیام/61