سرویس تجسمی هنرآنلاین: حسین محجوبی نقاش اسب‌ها و درختان، ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۰ ساله می‌شود. او در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه در این سال‌ها ماجراهای عجیب و غریبی طی شده تا به ۹۰ سالگی رسیده است، گفت: من چند سال پیش دچار مشکل قلبی شدم، اما از آن زمان با ورزش روزانه و رعایت یک رژیم غذایی مناسب توانستم محکم و استوار به کار خود ادامه دهم. من یک برنامه روزانه مشخص دارم و هر روز پس از ورزش صبحگاهی از ساعت ۱۰ تا ۲ نقاشی می‌کنم و پس از کمی استراحت دوباره از ساعت ۴ تا ۹ شب مشغول کار هستم.

محجوبی ادامه داد: در روزهای قرنطینه نیز همچنان با جدیت مشغول کار بودم اما از خانه خارج نشدم. جدیدترین تابلویی که در دست دارم نیز نشان‌دهنده سه اسب است که سمبل انرژی هستند و درخت به عنوان سمبل حیات نیز در کار دیده می‌شود. با توجه به اینکه من اهل شمال کشور هستم، تمام زندگی من با طبیعت و حیوانات گذشته است و اگرچه ۷۰ سال است که ساکن تهران هستم اما سوژه کارهایم همیشه طبیعت بوده است که در آن آرامش و فضای نفس کشیدن وجود دارد. با این تابلوها به ماشینیزم اعتراض کرده و نابودی طبیعت به دست انسان را نقد می‌کنم.

او درباره مدت زمانی که صرف هر تابلو می‌کند گفت: معمولاً تعداد زیادی تابلو را هم‌زمان نقاشی می‌کنم، چون روی هرکدام از آنها در چند نوبت کار می‌کنم. همین شیوه باعث می‌شود با وجود اینکه متریال کار من رنگ‌روغن است اما تصویر نهایی از آبرنگ هم لطیف‌تر است.

محجوبی با اشاره به اینکه برنامه ویژه‌ای برای سالگرد تولد او در نظر گرفته شده بود، افزود: تولد ۹۰ سالگی من مصادف با هزاره خیام است و به همین مناسبت از تعدادی از هنرمندان خواسته بودیم نقاشی‌هایی با موضوع خیام آماده کنند تا بتوانیم نمایشگاهی از این آثار را هم‌زمان با تولدم برگزار کنیم. من هم چند اثر به این مناسبت نقاشی کردم و علاوه بر اینها قرار بود جلسات سخنرانی هم به مناسبت هزاره خیام داشته باشیم، اما شیوع بیماری کرونا باعث شد فعلا همه این برنامه‌ها لغو شود.

این هنرمند افزود: تعداد زیادی از کارهای من در کشورهای اروپایی یا کمپانی‌های مختلف نگهداری می‌شود. آرامشی که در آثارم وجود دارد را همه دوست دارند و استقبال زیادی از کارهایم می‌کنند زیرا با دیدن آنها به یاد طبیعت می‌افتند. بااین‌حال پس‌ از این همه سال فعالیت به این نتیجه رسیدم که معمار و نقاش واقعی فقط خداست و بعد از ۷۰ سال کار جدی احساس می‌کنم هر کاری می‌کنم مصنوعی و کپی از کار اوست.