سرویس مد و لباس هنرآنلاین: رونق بازار البسه و پوشاک ارتباط مستقیمی با فصل دارد و تولیدکنندگان از مدت‌ها قبل از شروع هر فصلی در تکاپو به‌منظور تولید پوشاک متناسب با آن فصل هستند که میزان تقاضا به شکل فزاینده‌ای بالا می‌رود. معمولاً تولیدکننده با دریافت پیش پرداختی از توزیع‌کنندگان و فروشندگان در جهت تأمین بازار فصلی برآمده و خط تولید پیگیر و حتی شبانه‌روزی به راه می‌افتد. با این اوصاف در مواجهه با پیامد شومی همچون شیوع کرونا و افول بازارها ازجمله بازار پوشاک ممکن است معادلات برهم خورده و به جهت پیش‌بینی از عدم استقبال خریداران، شرایط بغرنجی پیش آمده تا حتی به فسخ قراردادهای فی‌مابین بینجامد.

در چنین اوضاع و احوالی است که ساز و کار صنفی معنا پیدا می‌کنند و نهادی همچون اتحادیه پوشاک با پیش‌بینی هر پیامد ناگواری باید پای به میدان گذاشته و درصدد جبران خسارات وارده برآید.

اتفاقاً کارآمدی ساختار مدیریتی در مقطعی همچون بحران کرونا رخ می‌نماید و اینکه نهادی همچون اتحادیه باید با ساز و کار حمایتی و با استفاده از تسهیلات بیمه‌ای، ترغیب تولیدکنندگان به فروش محصولات تولیدی به قیمتی نازل‌تر از قیمت تمام‌شده و جبران خسارات آن‌ها با پرداخت مابه‌التفاوت سعی در عدم توقف چرخه تولید و عرضه و بی‌انگیزگی تولیدکننده و توزیع‌کننده داشته باشد.

امید است مقطع بحرانی متأثر از شیوع ویروس کرونا، نهادهای مرجعی همچون اتحادیه پوشاک ابتکار عمل را به دست گرفته و حال که خطر در کمین است و کرونا دامن‌گیر صنوف مختلف همچون پوشاک شده است، علاوه بر دلسوزی و همراهی لفظی با فعالان این عرصه، به دنبال راهکار عملی به‌منظور برون‌رفت از چنین بحرانی باشند چرا که ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﻬﺖ اﯾﺠﺎد اﻧﺴﺠﺎم و همچنین اﺗﺨﺎذ جهت‌گیری‌های ﮐﺎری و ﺗﺨﺼﺼﯽ و ﺗﺪوﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی راﻫﺒﺮدی و ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺟﻬﺖ ﻣﺤﻘﻖ‌ﺳﺎزی اﻫﺪاف ازجمله مسئولیت‌های این اتحادیه است.