به گزارش هنرآنلاین  به نقل از سپهر سوره هنر، مرشد محسن میرزاعلی دبیر نخستین سوگواره مجلس خوانی "شبیه علی (ع)" که همزمان با شب های قدر در حوزه هنری برگزار خواهد شد، درباره این رویداد توضیح داد: سوگواره شبیه علی(ع) همزمان با شب های قدر با حضور تعدادی از نقالان و تعزیه خوانان برجسته کشورمان از شهرهای مختلف در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

وی افزود: این سوگواره در نخستین دوره برگزاری خود دارای شش مجلس است که شامل مجالس حضرت مسلم بن عقیل (ع)، طفلان مسلم، شهادت حضرت حر، شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهادت امیرالمومنین (ع) و مجلس تعزیه بازار شام می شود که همه آن ها از نظر مضمونی و مفاهیم با روزگار معاصر ما دارای قرابت هستند و به یکدیگر نیز متصل اند.

میرزاعلی خاطر نشان کرد: برای مثل در مجلس طفلان مسلم به ظلم و ستم علیه کودکان بی گناه فلسطین، یا در مجلس حر اشاره به توبه و بخشیده شدن که بی مناسبت با ماه مبارک رمضان نیست، اشاره می شود. ولایت پذیری، به شهادت رساندن ناجوانمردانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و... نیز از جمله این پیام هاست.

وی با اشاره به حضور تعزیه و مجلس خوانانی از شهرهای قزوین، قم، تهران، تفرش، اصفهان و... بیان کرد: هر مجلس توسط یک یا دو تعزیه خوان پیش می رود. اساتیدی همچون اسماعیل محمدی، مرتضی صفاریان، محمد رضایی، سیدحسن گل ختمی، مجتبی حسن بیگی، امیر صفری، ابوالفضل صابری، رضا حیدری، محسن گیوه کش، حسن برکتی، عباس حیدری، سعید نبئی، جواد فلاحتی و... از بهترین نقالان و مجلس خوانان کشور در این سوگواره حضور می یابند.

مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری توضیح داد: سوگواره "شبیه علی (ع)" بدون حضور تماشاگران و با جمع محدودی از مجلس خوانان برگزار می شود. این برنامه به صورت زنده و تولیدی از آپارات و فضای مجازی حوزه هنری پخش می شود. سوگواره "شبیه علی (ع)" از 21 اردیبهشت ماه بعد از اذان مغرب و عشا در سالن اندیشه حوزه هنری آغاز می شود و تا شش شب ادامه دارد.

نخستین سوگواره "شبیه علی(ع)" به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر برگزار می شود.