سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سمیه هنروری از اعضای انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب و مدیر مؤسسه مد و لباس "تن‌پوش ماندگار هنروری" درباره تبعات برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و نمایشگاه عرضه و فروش محصولات عفاف و حجاب در بخش جنبی این رویداد در پی شیوع کرونا به خبرنگار هنرآنلاین گفت: بدون شک یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای فعالان این حوزه از دست رفت، هرچند در یکی دو سال گذشته، مردم به دلیل مشکلات مالی، توان اقتصادی لازم برای خرید از این نمایشگاه را نداشتند با این وجود فضای مطلوبی برای عرضه و فروش محصولات برندها و مؤسسات مختلف به وجود می‌آمد.

او اذعان داشت: از طرفی بیشتر کارگاه‌های تولیدی از اواسط اسفند 98 تعطیل شده و همچنان بازگشایی نشده‌اند و در این میان بیشتر آسیب متوجه کارگرانی است که در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کردند و متأسفانه بخش دولتی هیچ‌گونه حمایتی از کارفرمایان برای جلب رضایت کارگران نکرده است.

هنروری با اشاره به این که حتی اگر کارگاه‌ها فعالیت خود را از سر گیرند، مخاطبی برای محصولاتشان وجود ندارد تصریح کرد: "لایک" تنها واکنش مخاطبان فعالان حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب به عملکرد ما در فضای مجازی شده است و مردم دیگر برای خرید لباس احساس نیاز نمی‌کنند چرا که میزان تعاملات و حضور اجتماعی آن‌ها به حداقل میزان ممکن رسیده است.

مدیر مؤسسه مد و لباس "تن‌پوش ماندگار هنروری" افزود: درصد قابل توجهی از محصولات عفاف و حجاب مختص اجتماع طراحی و تولید می‌شوند و در پی تعطیلی‌های متأثر از شیوع کرونا، دیگر نیازی به خرید مکرر ملزومات پوشیدنی برای حضور در اماکن عمومی احساس نمی‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه قران محملی برای نمایش و عرضه فشن اسلامی نبود و این بخش از فعالیت ما بیشتر از طریق فضای مجازی میسر می‌شد و سفارش‌های قابل توجهی در فواصل و مناسبت‌های مختلف داشتیم اما در حال حاضر این بخش به صفر رسیده و به نظر می‌رسد تنها راه‌حل برون‌رفت از این مشکل، پایان عمر ویروس کرونا در ایران و جهان باشد.

هنروری در خاتمه گفت: نکته اینجاست که هرچند انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرده است وبسایتی در قالب طرح و پویش "از خانه بخریم" راه‌اندازی شده و می‌توان برای عرضه هر چه‌بهتر محصولات از این طریق ثبت نام در این وبسایت‌ها اقدام کرد، اما واقعیت این است که در شرایط کنونی مردم بیش از هر چیز دیگری به فکر تهیه محصولات غذایی هستند و پوشاک دیگر جایی در سبد خرید مردم ندارد.