سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: جعفر توزنده‌جانی نویسنده و عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، با این توضیح که با توجه به اپیدمی کرونا انجمن فعالیت حضوری ندارد به هنرآنلاین گفت: جلسات هیات مدیره نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شود. پیگیر هستیم در این شرایط از فضای مجازی برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده کنیم. قرار گذاشتیم گروهی تشکیل شود تا راهکارهای مناسبی را برای استفاده از فضای مجازی در انجمن در اختیارمان قرار دهد. 

او افزود: در تلاشیم کلاس‌ها و کارگاه‌های انجمن متشکل از کارگاه داستان نوجوان، کارگاه رمان نوجوان، کارگاه نقد و داستان کودک در فضای مجازی ادامه پیدا کند.

توزنده‌جانی ادامه داد: بخشی از معاش بسیاری از دوستان نویسنده از طریق نوشتن تامین می‌شود. آن‌ها با ناشران کار می‌کردند و فعالیت داشتند؛ ولی با توجه به شرایط و اوضاع امکان چاپ آثارشان نیست و ناشران اثری را برای چاپ نمی‌پذیرند. این موضوع خواه‌ناخواه بر زندگی آنان تاثیر می‌گذارد. در همین راستا هیات‌ مدیره به این نتیجه رسید در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کند به نویسندگان نیز بیمه بیکاری تعلق بگیرد. در نامه اشاره کردیم که تعدادی زیادی از نویسندگان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و می‌توانند از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

او درباره فعالیت‌های خود در این روزها، گفت: چون امکان ادامه جلسات حضوری نبود تعدادی فیلم تهیه کردم که در فضای مجازی نشر یافت. داستان خواندم و به معرفی چند کتاب پرداختم. همچنین برنامه‌هایی که قبلا داشتم مثلا پنجشنبه‌ها در کتابخانه پندار با علاقه‌مندان دور هم جمع می‌شدیم و کتاب می‌خواندیم را به شکل آنلاین در فضای مجازی پی گرفتم. در فرهنگ‌سرای فردوس نیز چنین جلسه حضوری داشتم که در تدارک هستم این برنامه را نیز در فضای مجازی فعال کنم.