به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنیاد شهید و امور ایثاگران گنجینه ارزشمندی از آثار هنری دارد که با اعتقاد و باور خلق شده‌اند و بیانگر بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور هستند، نگهداری و مراقبت استاندارد از این آثار ضرورت دارد و نمایش این آثار نیز در معرفی و شناسایی آنها موثر است.

حسینی در ادامه گفت: ایثار و شهادت از حوزه‌های محتوایی است که با هماهنگی و همگرایی نهادها می توان زمینه تولید و ارائه آثاری با این مضامین را فراهم کرد. هنرمندان و جوانانی در حوزه‌های مختلف به مضامین ایثار و شهادت فارغ از شعار و نگاه مستقیم و سطحی می‌پردازند و رویدادها و جشنواره‌های نیز در حوزه هنر با محتوای ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

محمدرضا سوقندی، مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارائه کرد و اعضای ستاد نظرات خود را بیان کردند.

محمدرضاسوقندی دبیر این ستاد ضمن تشرح کلیات برنامه و رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جامعه ایثارگران، به ظرفیت­‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه­‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: استفاده و بهره­‌گیری از این فرصت­‌ها می‌تواند راه رسیدن برای تأمین اهداف تعیین شده را تسهیل کند.  

سوقندی اظهار داشت: برنامه مشارکت و تعامل با نهادها و دستگاه­‌های خاص و تخصصی و برنامه‌های شاخص و اولویت­‌های وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین کارگروه تخصصی تشکل­‌های مردمی این حوزه از اولویت‌هایی است که باید در دستور کار ستاد قرار گیرد.

تنظیم تفاهم‌­نامه بین ستاد برنامه­‌ریزی شاهد و ایثارگر و ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت فرهنگ اسلامی، تهیه پرژوه مطالعاتی مفاهیم و عناوین برنامه‌ای ایثار و شهادت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به عنوان یک کتاب کار برای بخش‌های مختلف از جمله مصوبات این جلسه بود.

در این نشست سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد، محمدرضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران و دبیر ستاد، حجت‌الاسلام و المسلمین شهسواری نماینده سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی و جمعی از  اعضاء حضور داشتند و مسائل جاری حوزه شاهد و ایثارگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.