به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس؛ هیاتی متشکل از پنج تن از هنرمندان، سینماگران و مدیران هنری کشور، مسئولیت ارزیابی و انتخاب فیلمنامه‌های سینمایی ویدئویی بخش قلم طلایی جشنواره را برعهده دارند. مصطفی رستگاری، امیرحسین آشتیانی، محمدرضا آهنج، سیدرحیم حسینی و داوود امیریان اعضای هیت انتخاب این بخش هستند.

دراین خبر آمده است: مصطفی رستگاری متولد 1357 تهران و دارای دکترای فلسفه هنر است. از جمله آثار او می توان به نویسندگی فیلم سینمایی "چهل سالگی"، "لطفا بدون گناه"، "به یاد بیاور" و آثار ویدئویی"ما هنوز زنده ایم"، "بلند گریه کن"، "تنها خودت مانده ای"، "بالا بلند" و سریال "به دنیا بگویید باستد"، "لیلی کجاست" ؟ و غیره اشاره کرد .

امیرحسین آشتیانی پور متولد 1347 تهران دارای کارشناسی ارشد کارگردانی سینماست . وی از سال 1385 تا 87 مدیر گروه فیلم های سینمایی مرکز سیما فیلم، در سال 80 قائم مقام مدیرکل بین المللی شبکه جام جم، از سال 81 تا 83 مدیر گروه ویژه شبکه جام جم، در سال 86 قائم مقام مدیر کل تولید مرکز سیما فیلم و از سال 88 تا 89 مدیر گروه اجتماعی مرکز سیما فیلم بوده است. از دیگر فعالیت های هنری او می توان به تولید مجموعه های تلویزیونی "ناوک"، "مهربان ترین نامه"،"هتل دریایی"، "انوار جاویدان" و "سرزمین نور" اشاره کرد.

همچنین محمدرضا آهنج متولد 1344 تهران، فارغ التحصیل مهندسی طراحی صنعتی از دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری را سال 1362 آغاز کرد و در چندین فیلم سینمایی، مجموعه تلویزیونی، نماهنگ و داستانی فعالیت مستمری داشته است. آخرین اثر او در مقام کارگردان زخم زیتون در سال 1383 است.

سیدرحیم حسینی دیگر عضو انتخاب است که متولد 1340 تهران، فارغ التحصیل کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر می باشد. او تا کنون 3 اثر بلند سینمایی را کارگردانی کرده که آخرین آن پیک نیک در میدان جنگ در سال 1383 بود. از دیگر مسئولیت های او می توان به مدیریت هنری فرهنگسرای بهمن، مدیر مسئول تحقیقات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و ... اشاره کرد .

داوود امیریان متولد ۱۳۴۹ کرمان است و تاکنون ۲۶عنوان کتاب منتشر شده در کارنامه اش دارد که جوایز متعددى را هم نصیب نویسنده اش کرده است. امیریان فعالیت نویسندگى خود را از سال ۶۹ با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرد و در حال حاضر در چند حوزه خاطره نویسى، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانى شهدا و فیلمنامه نویسى قلم مى زند. از جمله فیلم هایى که نوشته و به مرحله تولید رسیده و بر پرده سینما ها به نمایش درآمده، فیلم سینمایى "آخرین نبرد" به کارگردانى حمید بهمنى و "بهشت منتظر مى ماند" به کارگردانى محمدرضا آهنج است. از دیگر آثار امیریان می‌توان به "آخرین گلوله صیاد" زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی و "داستان مریم" زندگینامه داستانی شهید مریم فرهانیان اشاره کرد.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود.