سرویس موسیقی هنرآنلاین: سایوری شفیعی نوازنده کلارینت ارکستر ملی ایران درباره قطعات منتشر شده توسط این ارکستر در روزهای قرنطینه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: ما برای اجرای اول قطعه "سبکبال" اثر استاد دهلوی را انتخاب کردیم که توسط نوازندگان سرگروه تصمیم گرفته شد و با موافقت بنیاد رودکی ضبط و منتشر شد.

وی افزود: در این قطعه از فواصل ربع پرده استفاده ‌شده که ضبط آن در خانه برای نوازندگان کار ساده‌ای هم نبود، اما خوشبختانه با موفقیت توانستیم آن را ضبط کنیم.

این نوازنده با اشاره به این که استاد دهلوی آثار بسیار زیبایی برای ارکستر دارد، اظهار داشت: ما می‌خواستیم یکی از آثار او را اجرا کنیم که همین اتفاق هم صورت گرفت. استقبال مردم از این قطعه هم بسیار عالی بود و حتی در کشورهای دیگر بازتاب داشت.

شفیعی در رابطه با نحوه انتخاب قطعه دوم با عنوان "شور عاشقانه" بیان کرد: می‌خواستیم قطعه‌ای که ضبط می‌کنیم باکلام باشد و به همین خاطر "شور عاشقانه" را انتخاب کردیم. یکی دیگر از دلایلی که ما این قطعه را انتخاب کردیم این بود که اجرای دیگری از آن موجود نبود.

این نوازنده درباره ایده نوازندگی در خانه توسط اعضای ارکسترهای زیر نظر بنیاد رودکی عنوان کرد: بنیاد رودکی و نوازنده‌ها به این نتیجه رسیدند که می‌توان این کار را انجام داد که اجراهای انفرادی نوازندگان و اجرای دو قطعه "سبکبال" و "شور عاشقانه" حاصل این تفکر است.  

او درباره فعالیت این روزهای خود گفت: من این روزها مشغول تدریس آنلاین به دانشجویان و هنرجویان هستم و در خانه تمرین ساز تخصصی می‌کنم.

شفیعی در پایان درباره تأثیر کرونا بر فعالیت‌های موسیقی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا مانند بسیاری از مشاغل دیگر روی کار هنرمندان هم تأثیرگذار بوده است. امیدوارم در این شرایط از هنرمندان حمایت شود و روزی برسد دوباره بتوانیم به روی صحنه برگردیم. دلم برای نوازندگی در ارکستر و روی صحنه رفتن تنگ شده است.