به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند اظهار کرد: شورای اقامه نماز وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر، جشنواره ملی مجازی "ذکر" را با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز و توجه به ادبیات آیینی و دینی در رشته‌های شعر و داستان کوتاه (حداکثر ۱۵۰۰ کلمه) برگزار می‌کند.

وی ضمن دعوت از علاقه‌مندان برای مشارکت در این رویداد معنوی و ادبی گفت: موضوعات این جشنواره شامل نماز، نماز و خانواده، مسجد و محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه و ذکر و دعا است.

جوروند با بیان اینکه شاعران و نویسندگان می‌توانند حداقل سه اثر در موضوعات ذکر شده در فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: قالب آثار آزاد و آخرین مهلت ارسال اثر ۳۱ اردیبهشت و زمان برگزاری اختتامیه ۳ خرداد 1399 است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شعر و داستان می‌توانند ضمن هماهنگی، آثار خود را به شماره ۰۹۱۶۶۰۹۲۳۵۲ ارسال کنند. همچنین در نظر داریم اختتامیه این جشنواره را به صورت زنده از اینستاگرام پخش کنیم.

وی یادآور شد: رویدادهای بی‌شماری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، قرآنی و دینی در ایام شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی با هدف حمایت از پویش‌های هنر در خانه و در خانه بمانیم برگزار شده و یا در شرف برگزاری است و سعی ما بر این استوار است تا چراغ فرهنگ و هنر و ادب در این شرایط به خاطر مردم هم چنان روشن باقی بماند.