به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، محسن دریالعل مدیر عامل انتشارات روایت فتح، در رابطه با مراحل فعلی برگزاری این مسابقه گفت: دبیرخانه مسابقه "قهرمان من" تشکیل شده و در حال بررسی نامه‌های ارسالی خطاب به سپهبد شهیدقاسم سلیمانی هستند و مدتی است که تیمی موظف شده‌ است آثار رسیده به دبیرخانه را دسته‌بندی کرده و تحویل داوری اولیه بدهند.

دریالعل ادامه داد: بیش از ۳۵۰۰ نامه از سه طریق ایمیل، شبکه‌های مجازی و اداره پست به دبیرخانه مسابقه ارسال شده و این نامه‌ها بر اساس نام، نام خانوادگی، گروه سنی، استان ، شهر دسته‌بندی می‌شوند. بعد از این مرحله، آثار در چهار گروه سنی به چهار داور، برای داوری اولیه تحویل داده می‌شود. کل زمان تعیین شده برای مراحل ثبت سیستمی، داوری اولیه و تحویل به خانواده شهید حدود سه ماه پیش‌بینی شده که این پروسه از ماه پیش شروع شده است.

او در رابطه با داوری آثار اظهارداشت: در مرحله اولیه داوری از میان ۳۵۰۰ نامه ارسالی ۵۰۰ نامه توسط چهار داور انتخاب خواهد شد. مرحله بعدی داوری انتخاب ۱۱۰ اثر به عنوان برگزیده نهایی است که این تعداد، توسط خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی صورت خواهد پذیرفت. مطابق با اعلام قبلی به هر نفر جایزه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی اهدا شده و همه این ۱۱۰ نامه در قالب یک کتاب از سوی انتشارات روایت فتح منتشر خواهد شد.

دریالعل افزود: در نظر داریم که نامه‌های برگزیده را از چند حیث بررسی کرده و در کتاب بگنجانیم. از جمله این موارد بررسی جنبه روان‌شناختی نامه‌ها خواهد بود که این نامه‌ها توسط چند روان‌شناس شناخته شده بررسی شده و مقاله‌های نوشته شده توسط این روان‌شناسان در کتاب منتشر خواهد شد. جنبه بعدی بررسی بعد ادبی نامه‌ها خواهد بود که نامه‌ها را به چند نویسنده مطرح حوزه کودک و نوجوان تحویل خواهیم داد تا مقاله‌ای در رابطه با قوت ادبی آثار نوشته و آن مقاله نیز جزیی از مطالب کتاب خواهد بود.