به گزارش هنرآنلاین، فیلم کوتاه "صدای باران" به کارگردانی جلال ساعدپناه و با حضور این فیلمساز ایرانی، در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره "یک کشور، یک فیلم" در کشور فرانسه به نمایش درآمد و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. این فیلم توانست بیشترین آرا را به‌دست آورد و جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان 47 فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی از آن خود کند.

جشنواره "یک کشور، یک فیلم"، اعضای هیات داوران ندارد و در واقع، مردم داوران این جشنواره محسوب می‌شوند و با آرای خود بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند؛ که امسال کارگردان ایرانی جلال ساعدپناه با فیلم کوتاه "صدای باران" توانست بیشترین آرا و جایزه این جشنواره مردمی را از آن خود کند.

این جشنواره با نمایش 47 فیلم‌ کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردان 47 کشور جهان در روزهای 5 تا 8 مردادماه جاری (26 تا 29 جولای 2012) در فضایی زیبا و با حضور گرم و استقبال بی‌نظیر اهالی دهکده "آپچت" در نزدیکی شهر کلرمون فران در کشور فرانسه برگزار شد.

جشنواره "یک کشور، یک فیلم" از هر کشور یک فیلم را انتخاب می‌کند و کارگردان آن را به جشنواره دعوت می‌کند، که امسال از سینمای ایران تنها فیلم کوتاه "صدای باران" به همراه کارگردان آن در این جشنواره حضور داشت، این فیلم توسط شرکت سینمایی "ستاک فیلم" با مدیریت ستار چمنی‌گل و ویدا صالحی را در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌شود. امسال 37 کارگردان از 37 کشور جهان در این جشنواره حضور داشتند.

"صدای باران" در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن، در بخش رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم "بلاک" آلمان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان 54 فیلم اروپایی و آسیایی از آن خود کند. این جشنواره با نمایش فیلم‌های کوتاهی از کارگردان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی و بخش شرکت سینمایی "ستاک فیلم ایران" در روزهای 13 تا 19 اردیبهشت ماه جاری (2 تا 8 می 2012) در شهر برلین آلمان و همزمان با آن در کشور آمریکا برگزار شد.