به گزارش هنرآنلاین، این نمایشگاه مجازی با عنوان «بافتن» در گالری هنرهای ملی سعدآباد، ساعت 18 امروز جمعه 12 اردیبهشت به شکل مجازی از طریق لایو صفحه اینستاگرام گالری به آدرس saadabad_national_art_gallery افتتاح می‌شود.

بافته‌های فریبا بروفر در ادامه تجربه‌های جدید اوست؛ هنگامی که پنج سال پیش تصمیم گرفت با شیوه دیگری جز تصویرسازی که در آن ریشه گرفته بود، آثار خود را پدید آورد.

تاپستری قدمتی هزاران ساله در جهان دارد و زیر مجموعه‌ای از فایبرآرت یا هنر الیاف است و به طور معمول به دیوار آویخته می‌شود. تصویر روی تاپستری توسط بافته شدن پود روی تار (رد کردن پود از میان نخ‌های تار) به وجود می‌آید که بر اساس الگو و طرح مورد نظر از رنگ‌های متفاوتی تشکیل می‌شود. بنابراین در تاپستری تصاویر ساختاری از خود پارچه هستند.

به طور کلی کلمه تاپستری (tapestry) به نوعی ساختار بافندگی اشاره دارد که برای به‌وجود آوردن تصاویر روی پارچه به کار برده می‌شود.

این نوع بافته‌ها در ابعاد و حجم‌های کوچک و دیوارکوب و احجام پیکره مانند، کاربردی همچون تابلوهای نقاشی و مجسمه را دارد و برای زیبایی‌سازی محیط و گرمابخشی به فضای مورد نظر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.