به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: خسارتی که بر اثر تعطیلی کسب و کار به حوزه فرهنگ و هنر استان به طور تقریبی برآورد شده حدود ۲۲۰ میلیارد ریال است.

عبیدالله رستمی اضافه کرد: حوزه هنر شامل مجتمع‌ها، پردیس‌های هنری و سینمایی، استودیو ضبط صدا، سالن‌های سینما و تئاتر، تماشاخانه‌ها، آموزشگاه‌های آزاد هنری، هنرستان آزاد، نگارخانه‌ها، کافه گالری، موسسات توزیع و پخش فیلم، موسسات تولید و فیلم‌سازی است.

وی افزود: قسمت فرهنگی و قرآنی هم شامل کتابفروشی‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، موسسه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی، موسسات قرآن و عترت، مرکز انتشاراتی، مرکز خدمات چاپی، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری، گروه‌های مداحی و دف‌نوازی، گروه‌های فرهنگی و ترویجی، مراکز پخش و توزیع کتاب و کالاهای فرهنگی، کافه کتاب‌ها، نشریات محلی، نمایندگی‌های روزنامه‌های سراسری نیز دچار خسارت شدند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: وزارت ارشاد برای حمایت از تمام فعالان حوزه فرهنگ و هنر که بر اثر شیوع ویروس کرونا متضرر شدند، برنامه‌ها و طرح‌هایی را ارائه کرده است.