به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، جشنواره مجازی هنرهای تجسمی با موضوع بیماری کرونا- قرنطینه - سهم مشترک سلامتی طی روزهای آینده در شهرستان کهگیلویه برگزار خواهد شد.

سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور ایجاد روحیه نشاط عمومی جهت مقابله با بیماری منحوس کرونا و تقدیر از تلاش‌گران عرصه سلامت و خط مقدم مبارزه با این بیماری (پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مراکز بهداشت و درمان) جشنواره فوق‌الذکر با هم‌اندیشی با اصحاب هنر و هیئت امنای انجمن هنرهای تجسمی طراحی و پیشنهاد شد.

وی با یادآوری رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماری مرموز کرونا افزود: به توصیه پزشکان و صاحب نظران عرصه بهداشت رعایت فاصله اجتماعی مهمترین نکته در عدم ابتلا به بیماری کروناست، از این رو ضمن سفارش به عموم، خواستار توجه به این نکته هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، زبان هنر را گویاترین زبان جهت ابراز مشکلات، معضلات و دغدغه‌های مردم دانسته و خاطرنشان شد از همین رو هنرمندان که خود را عضو جامعه و خادم مردم می‌دانند با زبان شیوا و رسای هنر به بیان این دیدگاه پرداخته که جشنواره مجازی هنرهای تجسمی با موضوع بیماری کرونا -قرنطینه - سهم مشترک سلامتی ماحصل این تفکر است.

دبیر جشنواره مجازی هنرهای تجسمی کهگیلویه گفت: این جشنواره با موضوعات؛ در خانه بمانیم، فاصله‌گذاری اجتماعی، راه‌های پیشگیری از کرونا (استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، عدم حضور در تجمعات و...)، حافظان خط مقدم سلامتی، جهان بعد از کرونا، زندگی افراد کم درآمد در دوران قرنطینه، همه باهم سربازان شکست کرونا، کتاب‌خوانی در قرنطینه، موضوع آزاد (کرونا در این روزها از دید شما) برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی با بیان اهداف جشنواره یادآور شد: جشنواره در رشته‌های طراحی، نقاشی و عکاسی در دو رده سنی کودک و بزرگسال برگزار خواهد شد که عموم مردم تا دوازده اردیبهشت با عنایت به غیرحضوری بودن جشنواره مهلت ارسال آثار از طریق تلفن همراه به صورت عکس اثر در پیام رسان (واتس آپ)به شماره همراه 09173443831  را دارند، که در پایان نفرات بزرگسال اول هر بخش 4 میلیون ریال، نفرات دوم 3 میلیون ریال و نفرات سوم هر بخش 2 میلیون ریال و در بخش کودک نفرات اول هر بخش 3 میلیون ریال، نفرات دوم 2 میلیون ریال و نفرات برگزیده سوم 1 میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

کاضمی‌جو در پایان افزود: عموم مردم می‌توانند آثار راه‌یافته به جشنواره را در آدرس اینستاگرامی instagrm.com/visua_arts_kogaluve مشاهده نمایند.