به گزارش هنرآنلاین، ترجمه دو نمایشنامه از نیل سایمون نمایشنامه‌نویس آمریکایی، مدتی است توسط بهروز بختیاری و مینا رضاپور به پایان رسیده است و در حال حاضر مجوز چاپ آن نیز صادر شده است. دو نمایشنامه مذکور "شایعات" و "گم شده در یانکرز" نام دارند که سایمون به دلیل نوشتن "گم شده در یانکرز"‌ در سال 1991 برنده جایزه پولیتزر شده است.

هر دو نمایشنامه از نمایشنامه‌های کمدی سایمون محسوب می‌شوند. درباره عنوان "گم شده در یانکرز" می‌توان این توضیح را افزود که یانکرز یکی از محله‌های شهر نیویورک است. پیش از این ترجمه آثار نیل سایمون در ایران به عهده شهرام زرگر بوده است و ترجمه این دو نمایشنامه سایمون با توافق و موافقت تملیحی زرگر و بختیاری صورت گرفته است.

"شایعات" و "گم شده در یانکرز" در حال حاضر مراحل آماده‌سازی پیش از چاپ را طی می‌کنند و به زودی طی روزهای شهریورماه امسال به بازار نشر ارائه خواهند شد.

ماروین نیل سایمون متولد 1927 در محله برانکس شهر نیویورک، نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس مشهور آمریکایی است که یکی از نامدارترین نمایشنامه‌نویسان جهان و تئاتر برادوی است. نمایشنامه‌های او بیشتر بار کمدی دارند، اما تعدادی از نمایشنامه‌های او هم هستند که مفاهیم جدی اجتماعی را شامل می‌شوند. «پابرهنه در پارک»، «سه‌گانه اوژن»، «اتاقی در هتل پلازا» و ... نمونه‌هایی از نمایشنامه‌های نوشته شده توسط سایمون هستند. انتهای پیام/ کد 70