به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیدباقر میرعبداللهی با اشاره به برگزاری اولین "دوره مجازی مشاوره کتابدار" اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و با موافقت دبیرکل محترم نهاد، دوره‌های مشاوره کتابدار به صورت مجازی و از طریق سامانه آموزش مجازی اداره کل پژوهش از نیمه اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل تامین منابع نهاد افزود: به واسطه استقبال کم‌نظیر کتابداران و به منظور استفاده حداکثری کتابدارانی که موفق به حضور در دوره‌های قبلی مشاور کتابدار نشدند، این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و کتابدارانی که در دوره‌های قبلی شرکت نکرده‌اند، می‌توانند از تاریخ مذکور درخواست خود را برای شرکت در این دوره اعلام کنند.

او در ادامه به سرفصل‌های پیش‌بینی‌شده در این دوره اشاره کرد و گفت: برای این دوره دو سرفصل موضوعی پیش‌بینی شده که شامل "تجربه‌های خواندن ۱" و "داستان‌های عامه‌پسند ایرانی (مضمون و فرم)" است. محتوای تولیدی به صورت فایل تصویری در سامانه آموزش الکترونیکی نهاد بارگذاری می‌شود.

میرعبداللهی توضیح داد: سرفصل‌های دوره‌های دوم تا پنجم نیز پیش‌بینی شده و پیگیری‌های لازم برای تولید محتوای آن دوره‌ها در حال انجام است که به تناوب زمانی تا آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 دوره‌های آموزشی "مشاوره کتابدار" نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش‌تر به صورت حضوری و در شهرهای اردبیل، دزفول، ساری، تنکابن، شیراز، بندرعباس، مشهد، تبریز و اهواز برگزار شده است.