سرویس سینمایی هنرآنلاین: مزدک میرعابدینی بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: پیش از این برای "هلذون" که در آمریکا فیلمبرداری شده است، با آقای علم‌الهدی صحبت‌هایی کردیم تا فیلم پس از آماده شدن در گروه هنر و تجربه اکران شود.

کارگردان فیلم‌هایی "رقص پا" و "خواب است پروانه" ادامه داد: تدوین این فیلم را خانم هایده صفی‌یاری بر عهده دارند، اما از آنجایی که فعلاً در قرنطینه به سر می‌بریم کار متوقف شده است. از سوی دیگر با برخی از تهیه‌کنندگان شناخته‌شده درباره فیلم صحبت‌هایی انجام شده و در حال رایزنی هستیم، ضمن این که بخشی از پست پروداکشن و تصویربرداری تهران این کار باقی مانده است.

بازیگر فیلم‌های "بدرود بغداد" و "همه چیز برای فروش" بیان کرد: خوشحالم که فیلم روی ریل حرکت افتاده است، چرا که همیشه به این فکر می‌کردم که "هلذون" با این حجم از راش‌های فیلمبرداری شده و آرشیوی چطور قرار است به سرانجام برسد که دوران قرنطینه و در خانه ماندن باعث شد بتوانم به آن سر و سامان بدهم و این کار را به سرانجام برسانم. از سوی دیگر خانم صفی یاری نیز پیشنهادهای بسیار خوبی به من می‌دهند که موازی با کار پیش می‌رود.

این کارگردان درباره موضوع فیلم نیز توضیح داد: قصه درباره مردی است که رؤیای آمریکا را دارد و حالا دائم در حال سفر به ایران و آمریکاست و در این سفرها احساس می‌کند به پوچی رسیده است. درواقع این کاراکتر بسیار شبیه به ممل امریکایی است.

او همچنین درباره ماندن در خانه و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد نیز اظهار کرد: همه چیزهای بد الزاماً بد نیستند و یکسری خوبی‌ها نیز با خود به همراه دارند. من هیچ‌وقت تا این اندازه مرتب و منظم نمی‌نوشتم، اما در حال حاضر با توجه به در خانه ماندن اجباری ساعت‌های مشخصی را تعیین کرده‌ام و به امر نوشتن مشغولم و کارم یک ریتم مشخصی پیدا کرده است. به هر حال باید شرایط را در نظر گرفت و رعایت کرد. این روزها برای ما مانند حضور در زندان است که باید بتوانی برای آن یک ریتم مشخص پیدا کنی تا بتوانی ساعت‌های قرنطینه ماندن را پشت سر بگذاری. ضمن این که من به‌عنوان بازیگر زمان‌های بسیار طولانی را منتظر هستم تا پیشنهادی به من داده شود و به این موضوع عادت دارم تا سالی یک بار پیشنهاد کاری داشته باشم و درگیر یک تنهایی اجتناب‌ناپذیر بوده‌ام. بنابراین خیلی در خانه ماندن آزرده‌ام نمی‌کند و مشغول نگارش فیلمنامه هستم و به دنبال یک شریک تا بتوانم این راه را به اتمام برسانم و فیلمم سرانجام پیدا کند.

میرعابدینی که در مقام بازیگر آخرین بار فیلم "مصادره" را روی پرده سینماها داشت، در خاتمه درباره شرایط این روزهای سینما نیز گفت: در آمریکا پیش از شیوع ویروس کرونا بسیاری از سالن‌های سینمایی در حال بسته شدن بودند و بیشتر  سالن‌هایی که در مال‌ها و مراکز تجاری فعالیت می‌کردند دوام آورده بودند. به نظرم این اتفاق روند بسته شدن سالن‌های سینمایی را تسریع کرد و به آن سرعت داد چرا که امروز با وجود سینماهای خانگی و شبکه‌های اینترنتی و کابلی دیگر سینما به آن معنا وجود ندارد و هرکسی می‌تواند در خانه به تماشای آثار دلخواهش بنشیند. شبکه‌هایی مانند نتفلیکس و آمازون الگوی جهانی خواهند شد چرا که هنوز هم بسیاری از کشورهای جهان از امریکا الگوبرداری می‌کنند. آمریکا یک کشور مصرف‌گراست و همه چیز باید راحت و در دسترس باشد، البته اروپا به دلیل این که کمی سنتی‌تر است کمتر از این اتفاق الگو برداشته و همچنان به دنبال همان شیوه‌های سنتی است؛ به هر حال دوران تازه‌ای را پشت سر می‌گذاریم و بسیاری از چیزهایی که دوست داشتیم و نوستالژی ما بودند در حال از بین رفتن هستند و انسان امروز تنها‌تر از گذشته می‌شود.