به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی "سیمین" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم شهریور سال جاری در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سالنتو در ایتالیا شرکت می‌کند.

"سیمین" به چرایی خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان می‌پردازد و  قصه آن در فضایی استعاری روایت می‌شود. کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است و قصه برداشتی است از مستند "رودی که کشته شد" که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده‌‍رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

"سیمین" به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللى فیلم‌های کودکان  و نوجوانان اصفهان اکران شد. این فیلم پیش‌تر در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال گذشته در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیئت داوران را تصاحب کرد. مسئولیت پخش جهانی فیلم را سولماز اعتماد بر عهده دارد و  محمدرضا هدایتى، لاله اسکندرى، محمد فیلى، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایى و مریم عرب جعفرى در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.  این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.