به گزارش هنرآنلاین، مستند پرتره "ماهر" به کارگردانی مسعود دهنوی با محوریت تلاش‌های یک جوان ایرانی در جریان سیل آق قلا پس از نمایش موفق در جشنواره سینما حقیقت سال گذشته، برای اولین بار از تلویزیون پخش خواهد شد.

"ماهر" از نام شخصیت اصلی فیلم گرفته شده است. او که ساکن ایران نیست، در سفری برای شرکت در مراسم عروسی خواهرش به زادگاهش آق‌قلا می‌آید اما گرفتار بلایای طبیعی می‌شود و در ادامه سعی در نجات هم محلی‌های خود از این حادثه طبیعی دارد.

در این مستند پرتره، مخاطب بخشی از زندگی ماهر را پیگیری می‌کند و در جریان آن به دل زندگی شخصی و درونیات او راه می‌یابد. وقایعی که ماهر با آن ها مواجه می‌شود کاملا طبیعی هستند که در جریان یک حادثه طبیعی(سیل آق قلا) به وقوع می پیوندند.

معمولا نگاه به بحران از دید شخصی که خود دچار آن بحران شده و کاملا با آن درگیر است، ویژگی خاصی دارد. حال اگر این شخص بومی منطقه باشد، جوان و سخت‌کوش هم باشد و در صدد کمک به هم محلی‌هایش برآید، بسیار جذاب‌تر است و از جمله مهمترین ویژگی های مستند "ماهر" به شمار می‌آید.

در این مستند، علاوه بر اینکه به طور اختصاصی، به نمایش مشکلات مردم روستای سقر یلقی در سیل پرداخته می‌شود، به وضعیت کسب و کار ترکمن‌ها و محرومیت‌های این مردم در کسب شغل و خانه و امکانات اولیه زندگی نیز توجه می‌شود؛ مشکلاتی که ماهر را برخلاف میل و علاقه‌اش، وادار به مهاجرت به ترکیه و دوری از خانواده، کرده و با سیل، او را در سرزمین اجدادیش، زمین‌گیر کرده است.

مستند پرتره "ماهر" به کارگردانی مسعود دهنوی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی تولید شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که یک سال از پس حادثه تلخ سیل در استان گلستان قرار است برای اولین بار از تلویزیون پخش شود.