به گزارش هنرآنلاین، مهین جواهریان کارگردان فیلم انیمیشن شش دقیقه‌ای "با چی" از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موضوع این اثر را معرفی مهارت‌ها و همچنین ابزار مختلف کار به خردسالان بیان کرد.

جواهریان درباره گروه سنی مخاطبان و موضوع این انیمیشن گفت: "با چی" برای گروه سنی ۳ تا ۶ سال یعنی خردسال ساخته شده، موضوع این انیمیشن معرفی ابزار کارهای مختلف به خردسالان در قالب ترانه، موسیقی و ضرب‌آهنگ است.

وی با اشاره به معرفی مهارت‌ها در انیمیشن "با چی"، عنوان کرد: من سال‌ها برای گروه سنی کودک کار می‌کردم ولی در تجربه قبلی خودم انیمیشن "زر زری، کاکل زری" را برای خردسالان ساختم که اثر موفقی بود. "با چی" دومین تجربه من در زمینه انیمیشن برای خردسالان است.

جواهریان درباره تکنیک ساخت این اثر گفت: برای ساخت این انیمیشن از تکنیک کات‌اوت کامپیوتری استفاده شده است.

در این فیلم انیمیشن برخی ابزارهای کار بنایی، باغبانی و کشاورزی، خیاطی و کفاشی به بچه‌ها در قالب شعر و ترانه و موسیقی معرفی شده است.

مهین جواهریان علاوه بر کارگردانی "با چی"، کار گرافیک این اثر را بر عهده داشته است و کار استوری‌بورد و استوری‌ریل را سمانه فضل‌الله اسدی، پس‌زمینه امیر هوشنگ معین و کار ریگ را پژمان فیروز بخت انجام داده‌اند.

از  نگار زنجانی‌زاده و پژمان فیروزبخت نیز به‌عنوان انیماتور، محمد ناصری تدوین‌گر و چنگیز صیاد به‌عنوان مسئول صدای این فیلم نام برده شده است.

پیش‌تر نیز انیمیشن‌های "زری زری کاکل زری"، "بارون میاد جرجر"، مجموعه "عروسیه عروسی" شامل "تاج خروسی"، "گندوم دونه دونه"، "تور سفید" و "عروسی شاپرک" از مهین جواهریان به تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

انیمیشن "با چی" در بهمن سال ۱۳۹۸ در سی‌ و پنجمین بازار بین‌المللی فیلم "کلرمون فران" ۲۰۲۰ فرانسه نیز معرفی شد.