سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مینو پدرام عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران درباره روند فعالیت‌های این انجمن در سال جدید و با توجه به تعطیلات ناخواسته در پی شیوع ویروس کرونا به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: انجمن طراحان لباس و پارچه ایران نیز همچون دیگر بخش‌ها با تعطیلات ناخواسته در روزهای نخستین سال جدید مواجه شد و هم‌زمان با آغاز اردیبهشت‌ماه و ازسرگیری فعالیت‌های اصناف، ما نیز کار را از سر گرفتیم و بخش اداری انجمن از روز نخست اردیبهشت‌ماه، آغاز به کار کرد.

او درباره تشکیل جلسه هیئت مدیره انجمن گفت: این جلسه طی روزهای گذشته با حضور اعضا و البته در غیاب آقای هاکوپیان رئیس هیئت مدیره آن هم به دلیل ملاحظاتی درباره سن و سال این پیشکسوت حوزه مد و لباس در شرایط حاکم برگزار شد.

پدرام با اشاره به اینکه موضوع تداوم دوره‌های آموزشی انجمن از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود، اظهار داشت: البته بخش عمده‌ای از دوره‌های آموزشی پیش از آغاز سال جدید به پایان رسید و برنامه‌ریزی‌ها برای ترم‌های جدید انجام شد هرچند همچنان بخشی از این دوره‌ها نیمه‌کاره باقی مانده است.

او افزود: بنا داریم از نیمه اردیبهشت‌ و از طریق یک فراخوان و اطلاع‌رسانی، دوره‌های آموزشی را به شکل آنلاین یا با حضور تعداد مشخصی از هنرجویان آغاز کنیم. این در حالی است که برنامه‌ریزی برای دوره‌های آموزشی از هم‌اکنون آغاز شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران همچنین به موضوع همکاری انجمن با انجمن صنایع پوشاک و در وزارت صمت در زمینه تولید ماسک و گان پزشکی اشاره کرد و گفت: بر اساس یک تفاهم‌نامه، بخش لجستیک تولید ماسک و گان از سوی وزارت صمت و انجمن صنایع پوشاک به ما واگذار شد از ابتدای کار تا به اکنون، بالغ بر 80 هزار ماسک توسط اعضای انجمن تولید شده است.

پدرام گفت: همچنین بر اساس قرارداد بسته‌شده میان انجمن صنایع پوشاک با سازمان غذا و دارو، بالغ بر 43 هزار دست گان از سوی انجمن طراحان لباس و پارچه ایران تولید و به بخش‌های ذی‌ربط تحویل داده شد.