به گزارش هنر آنلاین، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار شامگاه شنبه در شهرستان کرج با حضور محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی فرهادی استاندار البرز، مجتبی ابراهیمی مدیر کل اداره ارشاد این استان و جمعی از مدیران رسانه‌ای البرز برگزار شد .

هدف از برگزاری این مراسم که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطار همراه بود، تقدیر از خبرنگاران فعال استان البرز در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار عنوان شد .

در بخشی از این مراسم محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی از حرفه خبرنگاری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مشاغل یاد کرد و گفت: ما در شرایطی قرار داریم که هر روزه شاهد تهاجم فرهنگی دشمنان علیه آرمان‌های اسلام و انقلاب هستیم که خبرنگاران و رسانه‌های متعهد در خط مقدم مقابله با این تهاجم ایستاده‌اند .

وی با بیان اینکه مشکلات حرفه خبرنگاری نباید مانع از اطلاع‌رسانی آزاد و صحیح شود، بیان داشت: خوشبختانه اکثر خبرنگاران و رسانه‌های فعال در کشورمان به مصالح نظام توجه دارند و دولت نیز طی سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای رفع مشکلات روزنامه‌نگاران انجام داده است .

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه از سال آینده جوایز برگزیدگان جشنواره مطبوعات از نظر کمی و کیفی افزایش می‌یابد، ادامه داد: به طور میانگین جوایز مطبوعاتی‌ها در این جشنواره حدود 500 هزار تومان بوده است .

محمدزاده خاطرنشان کرد: این در حالی است که جوایز برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی و هنری مانند موسیقی و تئاتر و کتاب چندین برابر این رقم است .

وی تاکید کرد: به همین دلیل طرحی را در دست انجام داریم که بر اساس آن جوایز جشنواره مطبوعات نیز از نظر کمی و کیفی افزایش قابل توجهی می‌ِیابد .

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود به نهایی شدن آئین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران در دولت اشاره کرد و گفت: در گذشته ما تعریف صحیحی از کار خبرنگاری نداشتیم، اما با تدوین این آئین‌نامه به طور کامل این مشکل برطرف خواهد شد .

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه مراحل اداری و تصویب این آئین‌نامه به پایان رسیده و به زودی شاهد ابلاغ رسمی آئین‌نامه کار حرفه‌ای خبرنگاران خواهیم بود .

محمدزاده در پایان تاکید کرد: با حمایت‌هایی که دولت از رسانه‌ها و خبرنگاران طی سال‌های اخیر داشته و تسهیلاتی که در این زمینه در نظر گرفته است،‌ امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع اکثر مشکلات خبرنگاران باشیم .

لازم به توضیح است،‌ در پایان این مراسم محمدزاده به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و استاندار این استان از پنج خبرنگار پیشکسوت البرز تقدیر کرد .

انتهای پیام