به گزارش هنر آنلاین ، محمود احمدی‌بیغش در بازدید از هفتمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی اظهار داشت: باید برخی از فعالیت‌های این نمایشگاه به خاطر نیاز جامعه در طول سال فعال باشد .

این مسئول ترویج فرهنگ قرآنی را نیاز جامعه عنوان کرد و گفت: ارتباط بیشتر با قرآن مایه سعادت و خوشبختی مردم در نظام اسلامی است .

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: هرچه قدر با کتاب آسمانی انس بیشتری داشته باشیم، به طور حتم زندگی خوب و سعادتمندی خواهیم داشت .

وی گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و هدف قرار دادن نسل جوان، مسئولان فرهنگی باید در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کرده تا فرهنگ قرآنی در جامعه به شایستگی ترویج یابد .

استاندار خراسان شمالی از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و نسبت به رفع مشکلات رهنمود های را ارائه کرد .

احمدی‌بیغش همچنین با حضور در غرفه عفاف و حجاب فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه در این ارتباط را ستود .

هفتمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی در فضایی به وسعت 100 حدود یک هزار متر مربع و 40 غرفه است .

14 ناشر خارج از استان خراسان شمالی و همچنین دو ناشر بومی در این نمایشگاه حضور دارند .

نشر مکتوب و نرم‌افزار قرآنی، آثار کودک و نوجوان، آموزش، بخش هنری، پژوهش، ایستگاه نقاشی از جمله بخش‌های این نمایشگاه است. همچنین کارگاه‌های آموزش قرآن، قصه‌گویی، آموزش احکام و نماز و همچنین کتابت قرآن در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است .

ارتقا و تبیین هرچه بیشتر جایگاه قرآن کریم در جامعه، ایجاد فضای رقابت بین فعالان عرصه قرآنی، کشف استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی استان و سمت و سو دادن فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ساحت قرآن کریم از اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در بجنورد اعلام شده است .

شماری از مدیران کل حوزه فرهنگ استاندار خراسان شمالی را در این بازدید همراهی می‌کردند .

انتهای پیام