به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: طبق برآوردهای اولیه در پی شیوع بیماری کرونا بیش از 5 میلیارد تومان خسارت وارده و عدم‌النفع به جامعه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده که برآورد این خسارت‌ها با توضیحات مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.

مسگرانی اضافه کرد: با توجه به ورود کرونا ویروس در کشور، تمامی کسب و کارهای صنوف فرهنگی و هنری مانند سینماها، آمفی تئاترها، کنسرت‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، نگارخانه‌ها، چاپخانه‌ها، دفاتر رسانه‌ها و.... از اول اسفندماه در استان دچار مشکل و یا تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: همزمان با این ایام و شرایط پیش آمده اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص بیمه بیکاری به تمامی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جهت ثبت نام در سامانه اداره کار، رفاه و تامین اجتماعی از سوی این اداره کل، اطلاع‌رسانی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: براساس پیگیری‌هایی که انجام گرفت هنرمندان، نویسندگان، چاپخانه‌داران، صاحبان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، روزنامه‌نگاران، ناشران، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری، موسسات قرآنی، موسسات فرهنگی، سینماها، اهالی تئاتر و تمامی صنوفی که به نحوی در تولید محصولات فرهنگی هنری نقش داشتند، در این شرایط متضرر شده‌اند.

بنابراین گزارش با توجه به شیوع بیماری کرونا آسیب‌های زیادی به برخی از هنرمندان بومی محلی که تنها راه معیشت و درآمدشان از انجام برنامه‌های هنری و موسیقی محلی و آیینی وارد شده بود که بیش از یکصد و پنجاه نفر از ایشان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر معرفی شده‌اند.

لازم به یادآوری است، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی طی تقدیرنامه‌ای به دلیل خدمات در دوره مقابله با کرونا ویروس به ویژه دبیری شورای اطلاع‌رسانی استان، انسجام بخشی، هماهنگی و سیاست‌گذاری فعالیت‌های نشاط‌انگیز و خانه محور، راهبری پویش‌های هنرمندان، خالقان آثار مرتبط و همچنین اهتمام و جدیت در اجرای سیاست‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا از جمله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و روز طبیعت از مدیرکل، معاونان، همکاران، نهادها و انجمن‌های صنفی استان سیستان و بلوچستان تقدیر و تشکر کرد .