به گزارش هنرآنلاین به نقل از "لو فیگارو"؛ زنان مسلمان با حجاب و پوششی اسلامی در کشور فرانسه دیده می شوند و معمولا از ضمائم اسلامی مانند چادر، برقع، پوشیه و روبنده برای پوشاندن صورت و بدن خود استفاده می کنند.

حجاب، یکی از مسائلی است که همیشه در کشور فرانسه مورد سوال بوده و از سالیان دور تا به امروز با آن به شدت برخورد شده است. فرانسه در میان کشورهای اروپایی، شدیدترین تمهیدات و محدودیت ها را نسبت به شهروندان مسلمان خود اعمال می‌کند. آنها حتی از کمترین حقوق شهروندی خود نیز محروم هستند برای مثال دختران مسلمان و محجبه نمی توانند به مدرسه یا دانشگاه بروند.

اخیرا، کشور فرانسه در اقدامی توهین آمیز، زنان محجبه را به پرداخت جریمه و زندان تهدید کرده است. طبق خبر منتشر شده در خبرگزاری های فرانسه زبان، زن مسلمان بیست و هفت ساله ای به دلیل داشتن نقاب به پانزده روز زندان و پرداخت جریمه صد و پنجاه یورویی محکوم شده است.

خبر را به نقل از این خبرگزاری فرانسه زبان می خوانیم: زن بیست و هفت ساله می گوید: من در حال خرید در مرکز خرید "اولینز" در پاریس بودم که ناگهان نیروهای پلیس به من نزدیک شدند و از من خواستند که با آنها به اداره پلیس بروم.

در اداره پلیس، خبر جدیدی را مبنی بر منع حجاب به من گوشزد کردند و در نهایت صد و پنجاه یورو مرا جریمه کردند و از من خواستند در روزهای آتی اینگونه از خانه خارج نشوم.

اما چگونه ممکن است؟ من یک زن مسلمان هستم! ایا در کشوری که مدعی دموکراسی است، یک زن مسلمان نباید در انتخاب نوع پوشش خود آزاد باشد؟

روز گذشته نیز، زن محجبه دیگری طبق این قانون جدید کشور فرانسه در مرکز خرید "سنت- دنیس" دستگیر و به اداره پلیس فرستاده شد.

اداره پلیس فرانسه در خبری اعلام کرد : "طبق این قانون جدید، یک زن محجبه چه شهروند فرانسوی باشد چه شاهزاده کشوری عربی باز هم دستگیر می شود. این قانون جهت منع استفاده پوشش اسلامی در کشور فرانسه صادر شده است."

پایان پیام / 91 / ندا فراهانی