به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمدحسین فتایی با اعلام این خبر، گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای این اداره کل، خسارات فراوانی را به این حوزه وارد آورده است. 

وی افزود: بر همین اساس و بر طبق برآوردهای صورت گرفته، خسارت‌های وارده به بخش فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان لرستان بالغ بر 300 میلیارد ریال است که در مدت زمان کمتر از دو ماه طی اسفند 1398و فروردین 1399 به وقوع پیوسته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: از این مبلغ، بالغ بر یکصد و پنجاه میلیارد ریال خسارت مربوط به بخش‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و یکصد و پنجاه میلیارد ریال نیز مربوط به حوزه رسانه شامل مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان است.

فتایی سپس با اشاره به تلاش در جهت حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی استان، اظهار داشت: خسارت‌های وارده به طور دقیق و با جزئیات کامل به مقامات کشوری و استانی گزارش داده شده و امیدواریم با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار لرستان و قول مساعد دولت در جهت حمایت از خسارت دیدگان، بتوانیم بخشی از این خسارات را مرتفع سازیم.