فرهاد آئیش، بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون، که به تازگی بازی در فیلم سینمایی "بچگی‌تو فراموش نکن" به کارگردانی جلال فاطمی را به پایان رسانده و این روزها خود را برای بازی در جدیدترین نمایش مائده طهماسبی آماده می‌کند، در گفت‌وگو با هنرآنلاین، و در پاسخ به این سوال که اولویت نخست او بین بازیگری، کارگردانی و نویسندگی کدام است، گفت: برای من بین بازیگری، کارگردانی و نوشتن بخاطر اینکه هر سه‌تای آنها را انجام داده‌ام کاملا ترکیب و تلفیق شده و خیلی نمی‌توانم آنها از هم مجزا کنم. گاهی اوقات در زندگی‌ام بوده که دیدم کارگردان بودنم دارد باعث ضعف‌هایی در بازیگری‌ام می شود و بعضی وقت‌ها هم باعث یک قدرت‌هایی در بازیگری‌ام شده است.

وی ادامه داد: برای افزایش کیفیت کارها، هر هنرمند باید مرز خود را بشناسد. بازیگر نباید به حیطه کارگردان تجاوز کند و همینطور یک کارگردان هم نباید در حیطه یک بازیگر تجاوز کند. این تقسیم کار همیشه باید به همین صورت باقی بماند. همینطور در مورد نوشتن، بعضی وقت‌ها به عنوان یک بازیگر احساس می‌کنم که راحت‌تر می‌نویسم. اینکه من بازیگر بودم و همیشه بازی کرده‌ام تاثیر خیلی زیادی روی نوشتنم و مخصوصا دیالوگ‌نویسی‌ام گذاشته است. اما به هر حال همه اینها یک مجموعه‌ای شده که توانسته زندگی من را پر کند و عشق من همین دنیای سینما، تئاتر و تلویزیون است.

بازیگر فیلم سینمایی "مکس" با بیان اینکه بین تئاتر، سینما و تلویزیون هیچ کدام را به دیگری ترجیح نمی‌دهد، درباره حضور کمرنگ خود در سریال‌های تلویزیونی خاطر نشان کرد: خوشبختانه من در این مقوله بخاطر اینکه علاوه بر عشق، تخصص هم دارم به شدت از اینکه از بد روزگار در تلویزیون کار ‌کنم پرهیز می‌کنم.

بازیگر و کارگردان مجموعه تلویزیونی "باجناق‌ها" با بیان اینکه مدت‌هاست قصد دارد کارگردانی سینما را نیز به تجربه هایش اضافه کند، گفت: من شاگرد اول دانشگاه‌مان در فیلمسازی بودم و فیلم‌های کوتاهی که حدود 25 سال پیش ‌ساختم برای آن دوره خیلی موفق بود. شاید از بعضی کارهای امروز هم بهتر باشد. من به دلایلی از سینما دور افتادم و مدت‌هاست که به فکر ساختن فیلم هستم، اما نباید عجله کرد، زیرا سینما در عین حالی که هنر است یک کار اقتصادی هم هست.

بازیگر فیلم سینمایی "سیندرلا" با بیان اینکه امسال بخاطر مشغله کاری نتوانسته سریال‌های ماه رمضان را تماشا کند، درباره ویژگی کارهای طنز، با توجه به اینکه معمولا در ماه رمضان یکی دو سریال در این ژانر تولید و پخش می‌شود، اظهار داشت: معتقدم برای یک اثر طنز، سرگرم‌کنندگی آن برایش کافیست، هرچند که مهم‌ترین هدف طنز نیست اما چون زیبایی‌شناسی کار اهمیت بیشتری برایم دارد، دوست ندارم هدف طنز یک پیام سیاسی و اجتماعی داشته باشد. چرا که با این کار و تبلیغ این پیام‌ها از اصل ژانر و ذات آن دور خواهیم شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زندگی‌ من همیشه مملو از طنز و طنازی بوده و در تئاتر هم بیشتر سراغ فضاهای کمدی رفتم. البته به عنوان بازیگر دوست دارم نقش‌های پرچالش و متفاوت را نیز تجربه کنم؛ اما خب بیشتر در ژانر کمدی به من کار پیشنهاد می‌شود. هرچند که باید بگویم که برخی فیلم‌های اجتماعی و سیاسی که این روزها ساخته می‌شود، خیلی خودشان را جدی می‌گیرند اما کمدی خود را جدی نمی‌گیرد و ادعا و خودپسندی در آن نیست.

گفتنی است، فرهاد آئیش علاوه بر بازیگری، دراماتورژی نمایش مائده طهماسبی را نیز برعهده دارد. در این نمایش که متشکل از سه نمایشنامه کوتاه از "دیوید آیوز" است علاوه بر فرهاد آئیش، حضور بازیگرانی همچون؛ فرشته صدرعرفایی، رامین ناصرنصیر، مریم سعادت، سعید چنگیزیان، سینا رازانی و امیرحسین رستمی قطعی شده ‌است.