به گزارش هنرآنلاین، این کارگردان سینما در این‌باره به ستاد خبری بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، گفت: در سال‌های اخیر شاهدیم سینمای کودک در سطح جهانی به دلیل گسترش فنآوری‌های نوین و بهره‌گیری از نرم افزارهای مدرن رشد چشمگیری داشته و آثار شاخصی مثل "پاندای کونگ فوکار" و یا "عصر یخبندان" تولید شده که فروش میلیاردی داشته‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که ما نیز برای رشد سینمای کودک در کشورمان نباید از این مقولات غافل بمانیم.

وی افزود: برای رونق سینمای کودک باید فنآوری‌های نوین صنعت سینما و به ویژه انیمیشن را به کار گیریم تا این سینما بتواند متناسب با خصوصیات کودکان امروزی باشد.

کارگردان "عصر روز دهم" در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر تفاوت فرهنگی و دیدگاهی کودکان این دوره با بچه‌های نسل‌های گذشته، اضافه کرد: نسل امروز دغدغه و تفکرات خاص خودش را دارد و نمی‌توانیم بخواهیم آنها با تفکرات ما همراه شوند. در فیلمسازی کودک باید به دغدغه‌ها و تفکرات کودکان امروز جامعه‌مان توجه کنیم.

این کارگردان سینما تاکید کرد: وظیفه یک فیلمساز کودک خیلی سخت‌تر از فیلمسازان سایر ژانرهای سینمایی است و باید به روانشناسی و تفکرات کودکان آشنا باشند.

کارگردان "تولد یک پروانه" درباره جایگاه بزرگان سینمای کودک و حضور مجدد آنها در این عرصه نیز عنوان کرد: بزرگان سینمای کودک با تلاش و جدیت توانسته‌اند تجربیات خوبی در حوزه فیلمسازی کودک و جذب مخاطب به دست آورند و جشنواره باید زمینه انتقال این تجربیات را فراهم کند.

این فیلمساز در خاتمه اظهار داشت: باید تجربیات سینمای کودک را با بهره‌گیری از فنآورهای روز دنیا به آثاری شاخص و جهانی مبدل ساخت. آثاری که با حفظ تشخص بومی و ملی ما زبانی جهانی داشته باشند.

گفتنی است، بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۷تا۲۱ مهرماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.