به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، چهارمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گزارشی از روند اعطای وام ۱۰ میلیونی به ازای هر پرده به سینماها ارائه کرد و از ارائه درخواست ۵۰ سینما شامل ۱۰۵ پرده برای دریافت این وام قرض‌الحسنه خبر داد و قرار شد درخواست‌ها صرفاً تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده تا پایان فروردین پذیرفته شود.

همچنین مصوب شد با توجه به مجوز ریاست هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر تخصیص نیمی از مطالبات وصول‌شده بنیاد در فروردین و اردیبهشت به کارگروه کرونا، پیگیری‌های لازم معمول تا بین سینماگران و فعالیت‌های آسیب‌دیده توزیع شود.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به راه‌اندازی سامانه‌ای در راستای مصوبه دولت به‌منظور ثبت درخواست حمایت فعالان سینمایی که دچار آسیب شده‌اند اشاره کرد. این سامانه از روز دوشنبه فعال می‌شود و کلیه فعالان حوزه سینما که متقاضی حمایت هستند می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه ارسال کنند. تعیین اولویت‌ها و میزان حمایت با توجه به اطلاعات دریافتی به تصویب کارگروه خواهد رسید.

همچنین قرار شد ضمن ادامه توقف صدور پروانه ساخت فیلم، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی جلسه‌ای با حضور تهیه‌کنندگان پروژه‌هایی که صرفاً چند جلسه از فیلمبرداری آن‌ها باقی مانده و نماینده تشکل‌های تهیه‌کنندگان به‌منظور بررسی وضعیت آن‌ها جهت پیشنهاد به ستاد ملی کرونا برگزار کند.

در جلسه بعدی این ستاد که روز چهارشنبه برگزار می‌شود میزان و نحوه کمک خانه سینما به اعضا بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد و سناریوهای محتمل در بازگشایی سینماها در صورت اعلام وضعیت سفید نیز بررسی می‌شود.