به گزارش هنرآنلاین، نخستین مؤسسه فرهنگی و هنری تک منظوره طراحی مد و لباس با عنوان "طراحان مد" با مجوز کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، فعالیت خود را در شهرستان لاهیجان آغاز کرد.

 محمدرضا پاینده‌کار مدیر این موسسه فرهنگی دلیل فعالیت در این زمینه را اهمیت دنیای مد و لباس در دنیای امروز عنوان  کرد و گفت: طراحی و تولید لباس یکی از اقتصادهای نوظهور در قرن بیست و یکم است که توانست با بهره‌گیری از دنیای شبکه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، انقلابی شگرف در روند کسب و کار سنتی جهان را در این حوزه ایجاد کند.

وی که  دارای  30 سال سابقه تولید و داشتن مجوز سری‌دوزی و تولید انواع پوشاک است در معرفی بیشتر خود  تعدادی از مسئولیت‌هایش را به این ترتیب  ذکر کرد: مجری و مدرس دوره‌های متعدد خیاطی و مهارت‌های مرتبط با آن، مسئول کمیسیون فنی و آموزشی اتحادیه خیاطان و بزازان و سری‌دوزان لاهیجان،رئیس اتحادیه خیاطان و بزازان لاهیجان و...

پاینده‌کار به گفته خود در موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره طراحان مد به دنبال آن است در این فناوری دوخت و کسب و کارهای دنیای مد با توجه به ارزش‌های اسلامی و ایرانی و بومی با اتکا به رسانه‌های مجازی محصولات و خدمات خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

در حال حاضر لاهیجان دارای هفت موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره و چهار موسسه چندمنظوره است که بر اساس اساسنامه‌های خود در رشته‌های گوناگون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان آمادگی  همکاری با متقاضیان علاقه‌مند فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در قالب مؤسسات فرهنگی را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سامانه صدور مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری به نشانی WWW.maraakez.ir مراجعه کنید.