به گزارش هنرآنلاین، دبیر ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی در این خصوص گفت: 8 گروه نمایشی از سراسر استان هرمزگان در حال رقابت برای ورود به ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علی مریدی زاده بیان کرد: به لطف خداوند منان و برکات فرهنگ منور رضوی شاهد حضور و مشارکت‌های بی سابقه گروه های نمایشی هرمزگان در ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی هستیم. برگزاری این جشنواره عظیم نقش به سزایی در ترویج فرهنگ منور رضوی در میان اقشار مختلف و به ویژه هنرمندان تئاتر و سایر رشته‌ها داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان توضیح داد: بازبینی از این 8گروه نمایشی توسط داوران بازبین از 25 مردادماه آغاز خواهد شد و بهترین نمایش‌ها به بخش مسابقه جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی راه خواهند یافت.

وی معتقد است: میزان استقبال گروه های نمایشی از سراسر کشور نیز نسبت به سال‌های قبل بسیار چشمگیر بوده است و این امر نشان از اعتبار جشنواره ضامن آهو در میان هنرمندان تئاتر کشور می‌دهد.

نمایش‌های متقاضی از استان هرمزگان در ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی عبارتند از: نمایش « پینوکیو در شهر فرشته‌ها» به کارگردانی امید الماسی نیا از جزیره قشم، «آرزوی سفر» به کارگردانی خالد رحیمی از شهرستان میناب و نمایش‌های «ابر سیاه» به کارگردانی حامد رضوانی، «سفرتی تی کوچولو» به کارگردانی مهرنوش ایرانخواه، «به رنگ لاجوردی» به کارگردانی عفت تفضلی، «آفتاب از کجا سر می‌زند» به کارگردانی سمیه اسلامی، «یه روسری، دو روسری، یک خوس، یک زری» به کارگردانی سلیمه کلانتری و «گلبهار و مترسک» به کارگردانی رضا جوشعار از بندرعباس.

بر اساس این گزارش ششمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو هم زمان با دهه کرامت به مدت چهار روز از 28 شهریور در بندرعباس آغاز خواهد شد.

پایان پیام