به گزارش هنرآنلاین، محمد خزاعی تهیه کننده فیلم سینمایی" قلاده های طلا" با اعلام این خبر از همه علاقمندان و دوستداران سینمای ایران تقاضا کرد از تهیه و خرید نسخه قاچاق شده فیلم که کپی مخدوش، ناقص و بی کیفیت فیلم است خوداری کنند.

وی ادامه داد: فیلم " قلاده های طلا" با کیفیتی مطلوب و عالی همراه با پکیجی از تصاویر پشت صحنه، نقد و بررسی ها وگفتگوهای ویژه با عوامل فیلم به همت موسسه رسانه های تصویری تا اواخرهفته توزیع می شود و قابل تهیه از تمامی مراکز و موسسات عرضه محصولات فرهنگی و فروشگاه های توزیع خواهد بود.

خزاعی با بیان اینکه متاسفانه بازهم، سینمای ایران به دلیل فقدان مکانیسم های امنیتی و نظارتی در مرحله پخش و توزیع دچار آسیب شد خاطرنشان ساخت: "قلاده های طلا" با توجه به اینکه سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و پرفروش ترین فیلم سال 91 با فروشی حدود 4 میلیارد تومان بود و هنوز اکران آن در برخی شهرها و شهرستان ها ادامه دارد و برغم اینکه برنامه ریزی های گسترده و خیلی خوبی از طریق آقای سرتیپی و شرکت فیلمران برای پخش بین المللی و فرامرزی آن در آمریکا و اروپا و چندین کشور از جمله کشور لبنان صورت گرفته است قطعا، این اتفاق شوک تامل برانگیزی بود که نشان می دهد عده ای و دست هایی همواره، به صورت سازمان یافته دست به حرکاتی می زنند که قطع به یقین، ضررها و زیان های آن، فقط و فقط متوجه سینمای ملی و اقتصاد سینمای ایران و تهیه کنندگان و فعالان این عرصه است.

وی ادامه داد: سال هاست که قاچاق فیلم در کشور ادامه دارد و پدر سینمای ایران را در آورده و تاکنون، برخورد ریشه ای، سازمان یافته و فراگیری با آن صورت نگرفته است و هر از گاه، در حق فیلم و فیلمساز و به سینما ظلم می شود.

خزاعی با بیان اینکه " این گونه اقدامات برنامه ریزی شده و سازمان یافته است" خاطرنشان ساخت: مگر می شود چند فیلم به صورت همزمان و هماهنگ از طریق شبکه های زیرزمینی وارد بازار شود و توزیع وسیعی اتفاق بیفتد و دست ها و جریانی پشتیبانی نشود؟

وی با بیان اینکه متاسفانه از زمان تولید به توجه به فضای "فیلم قلاده ها" و چالش گری و پویایی محتوایی و مخاطب پذیری آن این احتمال وجود داشت که چنین حرکتی صورت گیرد تصریح کرد: قاچاق فیلم در سینمای ایران یک چالش جدی است و اگر اقدامات اساسی و هدفمند نیفتد این روند ادامه خواهد داشت و این رشته سر دراز پیدا خواهد کرد.

تهیه کننده "قلاده های طلا" با بیان اینکه ظاهرا، از اواخر هفته گذشته توزیع قاچاق فیلم صورت گرفته اضافه کرد: به محض اطلاع و در جریان قرارگرفتن موضوع، اقدامات اولیه و جلسات مکرری را برای شناسایی عاملان توزیع انجام دادیم و شکایتی نیز، به دادسرای ویژه رسانه تقدیم شد تا موضوع از طریق پلیس امنیت مورد پیگیری قرار گیرد؛ همچنین، ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جریان قرار دادیم و این ستاد نیز، با تیم های اجرایی وارد عمل شد.

وی افزود: جریان چاقاق فیلم آسیب های زیادی به سینما زده و فارغ از آسیب های اقتصادی، اثرات و تبعات فرهنگی و اجتماعی و روانی بدی دارد و آثاری که می شود با قابلیت و کیفیت های مطلوب و عالی عرضه شوند به صورت تحریف شده، مخدوش، بی کیفیت و نازل ارائه می شود و علاوه بر حقوق مادی و اقتصادی فیلم به شخصیت و حقوق معنوی فیلم نیز، ضربه می زنند.

این تهیه کننده سینما با تاکید بر اینکه سازمان دهی و برنامه ریزی در این زمینه مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه های ذیربط است گفت: لازم است همه عزیزان اعم از مسئولان وزرات ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، و اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه بسیج شوند و توقع نداشته باشیم که فقط ستاد حمایت و صیانت از آثار به تنهایی نقش آفرین باشد.

خزاعی تصریح کرد: من از همه دوستداران فیلم "قلاده های طلا"، دلسوزان و علاقمندان سینمای ایران تقاضا دارم نسخه قاچاق فیلم سینمایی " قلاده های طلا" نخرند و شرعا حرام است و به دلیل فضای پیش آمده با مساعدت آقای محمدرضا عباسیان مدیریت محترم موسسه رسانه های تصویری و همکارانشان تیمی منسجم در حال آماده سازی نسخه اصلی، مطلوب و با کیفیت فیلم است و تا آخر هفته جاری از طریق موسسه رسانه های تصویری و فروشگاه های رسمی توزیع شود.

وی همچنین، خبر داد: از سوی دیگر پیرو جلسات و نشست های مشترک با دستگاه های ذیربط، کار شناسایی عاملان قاچاق آغاز شده و قطعا، بزودی سرنخ های این جریان شناسایی می شود.