به گزارش هنر آنلاین از اهواز، نخستین نمایشگاه خط نگاره و خوشنویسی با نام «سلام تا صبح» پیش از ظهر امروز در نگارخانه شهرداری اهواز گشایش یافت .

این نمایشگاه به مناسبت لیالی قدر از 14 تا 18 مرداد برپا شده است و شهروندان از ساعت 10 تا 12 و 21 تا 23 می‌توانند برای بازدید آن مراجعه کنند .

65 اثر خوشنویسی به این نمایشگاه واصل شده که 44 اثر از این تعداد انتخاب شده‌اند، همچنین 21 اثر خط نگاره در این نمایشگاه شرکت دارند. روزانه چهار نفر از هنرمندان نیز در کارگاه آموزشی به خلق آثار خود می‌پردازند .

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اهواز در آیین گشایش این نمایشگاه، بهترین زمان برای برگزاری این نمایشگاه را شب‌های قدر دانست و اظهار امیدواری کرد که این نمایشگاه سرآغازی برای همکاری هنرمندان این رشته و سایر رشته‌ها با شهرداری اهواز باشد .

علی‌اکبر اخلاصی‌نیا با بیان اینکه از بسیاری رشته‌های هنری می‌توان برای ارتقای آموزش‌های شهروندی استفاده کرد، افزود: برای ساختن شهر به کمک هنرمندان نیاز داریم .

وی اظهار کرد: در صورت تمایل هنرمندان، شهرداری آمادگی دارد برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری چون خوشنویسی در اماکن عمومی و پارک‌ها همکاری کند .

به گفته وی، می‌توان برخی از آثار هنرمندان را در ایستگاه‌های اتوبوس نصب کرد .

رئیس انجمن خوشنویسی اهواز نیز در این مراسم گفت: برای ساختن جامعه با کمک هنرمندان باید کمی به این قشر توجه کرد، در آن صورت است که می‌توان مجموعه‌ای از هنرمندان را برای ساختن شهر بسیج کرد تا شهر را از حال و هوای کنونی خارج کنند .

رضا زدوار با بیان اینکه می‌توان از این نمونه نمایشگاه‌ها در چندین نقطه شهر برگزار کرد، اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه خط و نگاره آخرین نمایشگاه نباشد .

وی پیشنهاد کرد: شهرداری با استفاده از این نمایشگاه می‌تواند برای ثبت آن در تقویم سالانه خود استفاده کرده و زمینه‌ای برای بهره‌برداری از ظرفیت هنرمندان فراهم کند.