به گزارش هنر آنلاین از قم، جشنواره دو سالانه تصویرگری نیایش توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری و موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با همکاری انجمن فرهنگی هنری تصویرگران در اوایل سال جاری برگزار شده است .

گسترش ارزش‌های انسانی و معنوی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایرانی اسلامی، توجه به جنبه‌های تصویری مفهوم نیایش، تشویق هنرمندان تصویرگر به خلق آثار با موضوعات مذهبی و اخلاقی به ویژه زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع)، توجه به جنبه‌های تصویری بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و مفهوم زیارت، شناسایی، حمایت و تجلیل از هنرمندان تصویرگر و معرفی چهره‌های نو در عرصه تصویرگری و تحقق چشم‌انداز آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگ و هنر اسلامی به ویژه اشاعه فرهنگ مذهبی از طریق هنر از اهداف این جشنواره است .

آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره ساماندهی شده تا به صورت دوره‌ای در کل استان‌ها نمایشگاهی از این آثار برپا شود .

موضوعات آثار ارائه شده شامل قصص القرآن، قصص مذهبی و امام رضا(ع) و بحث نیایش است .

160 اثر از سوی دبیرخانه جشنواره دوسالانه تصویرگری نیایش به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارسال شده و در سه نگارخانه فرهنگ، اشراق و شهید آوینی به نمایش گذاشته شده است .

آثار این نمایشگاه در قالب تکنیک‌های دیجیتال، آکرولیک، مختلط، آزاد، نیایش داستانی، دستی دیجیتال، ترکیبی کلاژ، تلفیقی، قلم فلزی، نقاشی پشت شیشه، رنگ روغن، مداد رنگی و فیکسه، چاپ دستی لینو و مرکب و قلم نمایش داده شده است .

نمایشگاه آثار دومین دو سالانه تصویرگری نیایش از هفتم تا بیستم مرداد از ساعت 9 تا 13 در سه نگارخانه فرهنگ، اشراق و شهید آوینی پذیرای علاقه‌مندان است و سپس آثار این جشنواره در استان‌های اصفهان و تهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.