به گزارش هنرآنلاین، شهردار دامغان از اجرایی شدن پروژه احداث باغ ایرانی در دامغان خبر داد و گفت: این پروژه بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسلم نصرتی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: باغ ایرانی دامغان در ضلع شمال شرق پارک دانشجو و با مشارکت خیر دامغانی حاج علی اکبر کیان‌پور به مساحت 18.5 هکتار در دو فاز احداث می شود .

 وی با بیان اینکه فاز اول این طرح تا شهریور 99 به بهره‌برداری خواهد رسید اضافه کرد: احداث میدان مفاخر دامغان ، ساختمان و بنای یک کوشک مطابق با معماری باغ‌های ایرانی و ایجاد یک مسیر پیاده‌روی مفرح و... از جمله بخش‌های این پروژه است.

شهردار دامغان از پیشرفت فیزیکی  30 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که این پروژه شهری در مدت زمان مناسبی آماده بهره‌برداری شود تا شهروندان از آن بهره‌مند شوند.

نصرتی از منوچهری دامغانی به عنوان یکی از شاخص‌ترین مفاخر و شاعران دامغان و ایران نام برد و  ادامه داد: در میدان مفاخر این باغ، مجسمه منوچهری دامغانی نصب و تندیس دیگر مفاخر شهرستان بر گرداگرد آن نصب می‌‌شود.

شهردار دامغان افزود: طراحی بنای یادمان و مجسمه منوچهری دامغانی شاعر قرن پنجم هجری نیز که به دست استاد محمود فرشچیان انجام شده توسط یکی از هنرمندان دامغانی در حال ساخت است که در مراحل پایانی قرار دارد.

شهردار دامغان تصریح کرد: نصب این تندیس می‌تواند بیش از پیش به معرفی این شاعر پرآوازه دامغانی و آشنایی بیشتر شهروندان و هم‌وطنان با مفاخر ادبی این دیار کمک کند.