به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمودرضا رحیمی دبیر جشنواره مجازی تئاتر+خانه درباره این جشنواره گفت: ما در برگزاری جشنواره های اینچنینی در آغاز راهیم و جامعه هنری ما هنوز درحال آزمون خطاست تا به یک مدل ثابت و معینی دست پیدا کنیم. باتوجه به شرایط بحرانی ایجاد شده در کشور یک همدلی و همکاری غیر رسمی از جانب هنرمندان تئاتر کشور ایجاد شد و هنرمندان و اساتید و فعالان هنرهای نمایشی ایران دست به کاری بزرگ زدند و ثابت کردند که به احترام تئاتر و نمایش، تحت هیچ شرایطی و باهیچ بهانه ای حاضر به تعطیلی تئاتر نیستند و بر این باورند که تئاتر باید زنده بماند که این امر بسیار قابل ستایش و تقدیر است.

رحیمی اضافه کرد: به هر تقدیر این ایام سپری خواهد شد و باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا دوباره صحنه تاتر با حضور مخاطبان و صاحبان اصلی نمایش رونق بگیرد.

وی درخصوص ویژگی های این جشنواره مجازی گفت: وجه تمایز این جشنواره و ویژگی بارز آن به نظرم این است که بخش های گوناگون و متنوعی برای همه اقشار جامعه اعم از اماتور و حرفه ای در نظر گرفته شده است و سعی داشته ایم در تنظیم فراخوان نگاه جامع و فراگیری باتوجه به شعار" در خانه بمانیم" داشته باشیم. یک ویژگی این برنامه هم این است که حضور خانواده ها در این برنامه بسیار جدی است که امیدواریم آثار خوبی در بحث حضور خانواده ها که شاید کمتر با تئاتر آشنا بوده اند، در این جشنواره داشته باشیم.

کارگردان دایره گچی قفقازی همچنین درخصوص نحوه انتشار این آثار و فعالیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: این اولین همکاری من با انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است و این همکاری به دعوت آقای نیلی مدیرعامل محترم این انجمن صورت گرفته است و خدا را بابت این  همکاری سپاسگزار و شاکرم. بنده به عنوان دبیر این جشنواره و سایر همکارانم در دبیرخانه جشنواره در صدد این هستیم که در وهله اول آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال می شوند در  صورت کیفیت لازم در فضاهای پربازدید رسانه همچون رسانه ملی و شبکه های اجتماعی و رسانه های متعدد دیداری دیده شوند و درشرایط گسترده و بسیار وسیعی این آثار به سمع و نظر اهالی تئاتر و عموم اقشار کشور رسانده شود.

نکته دیگری که باید درخصوص اقدام انجمن تئاتر دربرگزاری این جشنواره مجازی ذکر کنم این است که همانند روزهای دفاع مقدس که همه احاد جامعه دوشادوش هم دیگر،یکدل و یک صدا برای یک هدف واحد تلاش می کردند امروز هم شبیه آن مقاومت و پایداری را در عرصه مدافعان سلامت و نظام بهداشت کشور و پرستاران و دکترها و متخصصان این حوزه شاهدیم.ماامروزه در کشور مجددا درحال رقم زدن حماسه ای دیگر هستیم و هیچ جا بهتراز انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به عنوان متولی تیاترمقاومت در کشور برای ثبت نمایشی این روزها و ایام سخت نیست.

دبیر جشنواره مجازی تئاتر+خانه همچنین با انتشار پوستر این جشنواره افزود: تولید پوستر یک رویداد هنری به منزله یک اثر هنری یک فرایند زمان بر هنری  دارد و قابل توجه است.ما باتوجه به سرعت اتفاقات رقم زده شده در این ایام به واقع با کار جهادی دوستانم در دبیرخانه و ستاد برگزاری این جشنواره مواجه بودیم که پس از دریافت آثارو اتودهای بسیارزیادی ازسوی طراحان مختلف نهایتا این طرح ازسوی جناب اقای سعید براتی برگزیده شد که اتفاق مبارکی است.

در این طرح جزئیات و مسائل مختلف مندرج درفراخوان اشاره شده و در عین سادگی و صمیمیت هم اقشار متخصص هنرهای نمایشی و  هم عموم اقشار جامعه را درگیر می کند.

وی درپایان ضمن تقدیر مجدد از کادر درمان و سلامت کشور بر برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

جشنواره مجازی تئاتر+خانه به همت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس و به دبیری محمودرضا رحیمی برگزار می شود.علاقمندان تا هفتم اردیبهشت ۹۹ فرصت دارند تا آثار نمایشی خود رااز طریق فضای مجازی ارسال کنند.

آئین اختتامیه این رویداد نیز سوم خرداد ماه ۹۹ همزمان با شب عید سعید فطربرگزار خواهد شد.