به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج،  معاون فرهنگی شهرداری سنندج از برگزاری جشنواره موسیقی و خانواده سنندج؛ شهر جهانی موسیقی به همت شهرداری و شورای شهر با همکاری انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان خبر داد.

سرکوت نجفی اظهار داشت: این جشنواره در راستای تقویت روحیه همدلی و حفظ انسجام بنیان خانواده در این ایام که اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در سال گذشته ثبت شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو بود، افزود: موسیقی یکی از پرطرفدارترین هنرها در سنندج است و همواره این شهر خاستگاه هنرمندان بنام بوده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های بوجود آمده در برگزاری مراسمات فرهنگی بدلیل شیوع ویروس کرونا، این شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر و انجمن موسیقی ایران شعبه کردستان اقدام به برگزاری جشنواره موسیقی کرده است.

وی بیان کرد: این جشنواره  در راستای انجام فعالیت هنری خانواده‌ها در کنار هم و همچنین قطع نشدن ارتباط شهروندان با اهداف شهر خلاق به صورت دوره‌ای هر دو هفته یک بار انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: در هر دوره با مشارکت صاحب‌نظران محورهای جشنواره انتخاب شده و با توجه به اینکه دوره دوم همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود از محورهای دینی و آیینی بهره خواهیم برد.

نجفی اظهار داشت: محورهای این جشنواره شامل اجرای خانوادگی به صورت هم‌خوانی، تک‌نوازی سازهای سنتی و محلی و اجراهای فردی است.

وی با بیان اینکه محورهای این دوره از جشنواره تحت عنوان گورانی، چه پله و به رته ونانه خواهد بود، افزود: علاقمندان به شرکت در بخش گورانی باید از آثار هنرمندان نامی استاد حسن زیرک و استاد سیدعلی اصغر کردستانی استفاده کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج ادامه داد: شهروندان و علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پنجم اردیبهشت‌ماه در قالب فایل تصویری به مدت سه دقیقه و حجم حداکثر ده مگابایت همراه با مشخصات فردی کامل و شماره تماس به آدرس‌های زیر SANANDAJUNESCOCREATIVECITY@GMAIL.COM و شماره واتساپ ۰۹۱۸۹۷۱۰۰۱۳ ارسال کنند.

نجفی یادآور شد: آثار ارسالی توسط انجمن موسیقی داوری می‌شود و به ده اثر برتر، هر اثر پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.